Skip to main content
Vraag

iPhone 11 geen verbinding met KPN mobiel netwerk sinds vandaag

• September 10, 2026
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

Goedenavond,

Enkele jaren geleden zat ik met mijn telefoon en KpN bij de eerste groep klanten die werd getroffen door het probleem van de iPhone 11 en geen verbinding op het KPN netwerk. 

sinds vandaag lijkt mijn partners telefoon dit probleem ook te vertonen. Buitenshuis is er ‘geen service’. Alleen als ze verbonden is via een WiFi netwerk en bellen via Wifi heeft ingeschakeld is ze mobiel bereikbaar en kan ze (logischerwijs) internetten.

vanavond gebeld met de klantenservice, deze hebben een aantal instellingen nagelopen, de fysieke simkaart laten vervangen voor een  esim, maar heeft niet geleid tot het gewenste resultaat. We staan nu op een lijstje om terruggebeld te worden door ‘De technische dienst’ binnen normaal 5 werkdagen. 

mijn ervaring is dat de moderators sneller weten of de regelingen nog bestaan en een wat vluggere ingang hebben. Ik heb in mijn profiel de gegevens van het toestel van mijn partner toegevoegd voor nu. concrete vraag is dan ook: bestaat het probleem met de iPhone 11 op KPN netwerk nog steeds en de logische vervolgvraag als het antwoord ja is; hoe wordt het probleem opgelost? 

Extra lastig is dat we binnenkort gezinsuitbreiding verwachten waardoor mobiel bereik simpelweg noodzakelijk is en ik geen ‘zin’ heb in een herhaling van toen (duurde meer dan 4 maanden voor er erkenning van het probleem was). 

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@robbierzz 

De regeling waarbij je de iPhone 11 kon omruilen voor een iPhone 13 of 14 is al een tijd geleden beëindigd, en kun je dus geen gebruik meer van maken.
Je kunt de iPhone 11 van je partner wel ter reparatie aanmelden bij KPN, en dan wordt er bekeken wat er mogelijk is in het geval van de iPhone 11 van je partner.

Het probleem tussen de iPhone 11 en het mobiele netwerk van KPN, ligt aan de chip binnen in de iPhone 11, die daar soms problemen mee heeft.

De meeste klanten die een iPhone 11 hadden met dezelfde netwerk problemen, zijn al een tijdje geleden voorzien van een nieuwe iPhone 13 of 14, toen de regeling bij KPN nog bestond.
Maar deze regeling bestaat dus niet meer.

Je hebt dus de volgende opties:

• Ter reparatie sturen (aanmelden: Reparatie aanmelden) aan Reconext (partner van KPN).
  • Contract verlengen met een nieuwe iPhone of los kopen in een fysieke winkel of online.

Kan het contract van je partner verlengd worden, klik dan op deze link: Mobiel verlengen bij KPN

Als je een losse iPhone wil kopen, ga dan voor de iPhone 14 of 15.
Deze hebben geen problemen met het mobiele netwerk van KPN, en kun je al vaak met een leuke korting kopen.

Ook belangrijk om te weten!
De iPhone 11 krijgt alleen dit jaar (2026) updates vanuit Apple, daarna stopt dat omdat het toestel te oud is geworden voor Apple.

Wel krijgt de iPhone 11 nog af en toe een cruciale beveiligingsupdate na 2026.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@robbierzz .  Er is in jullie regio een storing geweest rond die tijd. Misschien was dat het?  Hoe is het mobiel ontvangst nu?

(desnoods nog even een volledige herstart )

Gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding trouwens :-)

• Auteur
  • Helper
  • September 14, 2026

Dank voor de felicitaties ​@Erwin van KPN :-). 

Er was geen storing in de buurt voor zover ik weet. Ook op mijn eigen toestel met KPN als provider heb ik geen problemen. Daarnaast is de telefoon inmiddels al een paar keer volledig uit geweest (enige tijd) en opnieuw aangezet zonder verbetering in gedrag. 

Het lijkt érg sterk op het probleem wat ikzelf eerder heb ervaren met mijn iPhone 11. Ik zou wel benieuwd zijn of haar toestel (IMEI in profiel) op de indertijd opgestelde lijst stond met (mogelijk) geraakte batches/telefoons. Kun jij dat nog controleren ​@Erwin van KPN ? 

@Michel.uit.Arnhem  => Dank voor je bericht. Er is voorlopig nog geen end of support datum aangekondigd voor de iPhone 11. Het was de verwachting dat deze vanaf september '26 niet meer zou worden ondersteund. Toch krijgt ook de 11 nog de update naar iOS 27. Daarmee gaat het toestel dus voorlopig nog mee. Een nieuwe aankopen is zeker een optie en is ook de snelste oplossing, maar vind ik persoonlijk nu nog onnodig en vanuit principe niet de eerste stap. 

De ondersteuning van de klantenservice is ook nog maar nihil; een minuut of 5 door iemand geholpen die alleen een script (heb je al herstart? Kun je de SIM vervangen?) afloopt via telefoon. Om met zo'n kort gesprek de telefoon als onbruikbaar te beschouwen is natuurlijk belachelijk. Als we dat normaal vinden gaat er volgens mij iets mis. Zéker als er met het model al eerder grote problemen zijn geweest, waarbij je als consument geen zicht hebt gekregen over de oorzaak van het probleem, de onderlinge afspraken die indertijd zijn gemaakt. Maargoed, oude koeien uit de sloot halen heeft geen zin, dat kostte me indertijd al te veel energie. 

Erwin van KPN
Moderator

Dank voor je uitgebreide toelichting. De regeling die destijds bestond voor de iPhone 11 is inderdaad al langere tijd beëindigd. Een storing met een iPhone 11 wordt inmiddels als een reguliere mobiele storing opgepakt en onderzocht. Er is dus geen aparte regeling of speciale route meer voor dit specifieke toestel.

Je geeft aan dat je inmiddels op de lijst staat om door de technische dienst teruggebeld te worden. Heeft de technische dienst inmiddels al contact met jullie opgenomen? 

Mijn advies sluit in ieder geval aan bij wat ​@Michel.uit.Arnhem  hierboven schrijft.  

• Auteur
  • Helper
  • September 16, 2026

Dank voor je uitgebreide toelichting. De regeling die destijds bestond voor de iPhone 11 is inderdaad al langere tijd beëindigd. Een storing met een iPhone 11 wordt inmiddels als een reguliere mobiele storing opgepakt en onderzocht. Er is dus geen aparte regeling of speciale route meer voor dit specifieke toestel.

Je geeft aan dat je inmiddels op de lijst staat om door de technische dienst teruggebeld te worden. Heeft de technische dienst inmiddels al contact met jullie opgenomen? 

Mijn advies sluit in ieder geval aan bij wat ​@Michel.uit.Arnhem  hierboven schrijft.  

Hi Erwin, nee ik ben nog niet gebeld door iemand van de technische dienst. 

Ik begrijp nu dat de regeling niet meer bestaat, dank voor die bevestiging. Dan heb ik ook een idee waarop ik kan richten in het contact met de klantenservice.