Skip to main content

Goedenavond zoals inmiddels al maanden bekend, heb ik ook last van de enorme verbindings problemen met mijn iPhone. Na maanden werd ik gebeld, is er een afspraak gemaakt dat ik binnen 4 (!) weken een iPhone 12 geleverd zou krijgen. Inmiddels zit ik al 5 weken te wachten en nog geen telefoon gezien. 0800 nr meerdere keren gebeld, medewerkers erg vriendelijk maar niemand kan me helpen. “Ik mail het door aan de juiste afdeling” (??), “ik hou het zelf in de gaten en bel u terug” (niet gebeurd). 
Kpn, ik ben radeloos. Waarom kan niemand mij vertellen wanneer die iphone 12 wordt verstuurd? Waarom beloven jullie termijnen en afspraken die je vervolgens keer op keer niet nakomt? Zo wordt de frustratie erger en erger. 
Kan iemand hier mij informeren? 

Ik zie inderdaad dat er op 11 november 2022 akkoord door jou is gegeven. DE dooplooptijd na het akkoord is 4 weken. Deze week had je dan ook jouw iPhone 12 mogen verwachten. Ik ga navraag doen waar jouw nieuwe toestel blijft. 


Bedankt Jeroen. En kan je concreet maken wanneer je dit te weten komt? Vandaag? Dit weekend? 


@Weetnietmeerwattedoen Zodra @Jeroen_dB  meer weet zal hij dat melden. Dit weekend zal het niet meer worden.


Graag. Het klinkt zeer aannemelijk dat je moet kunnen nagaan wat de stand van de distributie is van een reeds opgegeven opdracht. 
Ondertussen zie ik net dat voor de 6e maand op een rij, sinds de start van de problemen, het maandelijkse bedrag is afgeschreven. Pijnlijk lang en frustrerend gezien de oplossing nogsteeds niet “in huis is”.


Ik zie inderdaad dat er op 11 november 2022 akkoord door jou is gegeven. DE dooplooptijd na het akkoord is 4 weken. Deze week had je dan ook jouw iPhone 12 mogen verwachten. Ik ga navraag doen waar jouw nieuwe toestel blijft. 

@Jeroen_dB inmiddels bijna 6 weken na akkoord. En ook de afgelopen dagen heb ik nog niets gehoord. 


@Weetnietmeerwattedoen Zodra @Jeroen_dB  meer weet zal hij dat melden. Dit weekend zal het niet meer worden.

@Erwin_  nee en ook na het weekend nog niets gehoord. Wanneer wordt mij verteld wanneer ik de iPhone kan verwachten? 


Ik zie dat er dinsdag een aanvraag in is gediend om een vervangend toestel jouw kant op te sturen. Naar verwachting zal je deze dus deze of volgende week binnenkrijgen, het zal wellicht iets langer duren bij PostNL i.v.m. de feestdagen. 


@Marcia_  ik heb nog geen pakketje mogen ontvangen. Kan je een track en trace nummer geven? Of concreter maken wanneer PostNL het komt bezorgen?


Als track&trace voor ons beschikbaar zou zijn, dan gaf ik deze door aan je. Ik ga ervan uit dat je de iPhone 12 deze week wel zal ontvangen. 


Hoi Jeroen of collega, ik zou daar ook graag vanuit willen gaan echter zitten we morgen op 7 weken nadat ik akkoord heb gegeven om de iPhone om te ruilen voor de 12 en de belofte dat binnen 4 weken de iPhone 12 geleverd zou zijn. Geeft niet echt vertrouwen dat ik van jullie toezeggingen uit kan gaan. Waarom kunnen jullie niet opzoeken en nagaan wanneer precies mijn iPhone wordt geleverd? Deze situatie van geen bereik is inmiddels een vreselijke nachtmerrie geworden waar het vertrouwen in KPN tot het vriespunt is gedaald bij mij. Jullie (medewerkers) zijn zeer vriendelijk tegen mij (online en ook telefonisch) en het is niet mijn stijl om te schreeuwen of onredelijk te worden, maar ik word wanhopig van de reacties zoals “ we gaan het nog even afwachten “. Hoe kan ik duidelijkheid krijgen? Waarom kan er niet op een lijst worden nagekeken wanneer mijn iPhone wordt geleverd? Ik zie mensen die binnen een paar dagen een iPhone geleverd hebben gekregen en van de problemen af zijn. Onvoorstelbaar. Ik wacht al bijna een half jaar op een oplossing van KPN. 


Begrijpelijk.  Wij zijn een doorgeefluik voor zaken die van de rails lopen.  Verder zijn we afhankelijk van de andere partij.  

Er is voor jou gemaild. Je bent daar in beeld. Dus we moeten er van uitgaan dat dat toestel jouw kant opkomt.  

Dit is geen excuus maar deze feestdagen helpen ook niet mee, vrees ik.  Ik kan je alleen maar vragen om (nog meer) geduld :-(

 


Goedenavond,

Mij is beloofd dat de compensatie van de gemaakte abonnementskosten, binnen 3 maanden na het telefoontje dat de iPhone 12 zou worden geleverd (wat uiteindelijk 7 weken werd ipv de beloofde 4 weken), zou worden overgemaakt. 
3 Maanden na 11 november is 11 februari. 
Ook op dit onderdeel geeft KPN zelf termijnen aan (die 3 maanden) om vervolgens klanten weer teleur te stellen omdat de zelf gemaakte beloftes niet nagekomen worden. 
Overigens, en dat vind ik echt belangrijk om te melden, word ik zowel online als offline door medewerkers zeer vriendelijk geholpen. Maar management die deze processen en ook de beloftes bedenkt, moet zich echt schamen. 
 

Mijn vraag: wanneer wordt de compensatie geregeld voor mij. 
Alvast dank


Goedemorgen @Weetnietmeerwattedoen, ik heb het topic wat je hiervoor had aangemaakt verplaatst naar een topic (ook over dit onderwerp) die je eerder had aangemaakt, puur voor de overzichtelijkheid. Ik ben het ook meteen voor je na gaan kijken en de compensatie van de gemaakte abonnementskosten zullen op de factuur van maart worden verrekend. Dat duurt helaas iets langer dan je had gehoopt maar ik hoop dat je hiermee wel weet waar je aan toe bent!