Skip to main content

Beste, 

Ik ervaar al sinds Augustus hetzelfde probleem als het landelijke iPhone 11 netwerk probleem op mijn iPhone 11 Pro. Er is voor mij al minstens drie keer een ticket aangemaakt, waarna ik door de technische dienst keer op keer wordt weggestuurd omdat zij stellen dat dit probleem niet voorkomt op de Pro en enkel de “gewone” 11 betreft. Dit is simpelweg niet waar, maar er zijn tot op heden waarschijnlijk te weinig meldingen voor KPN om dit serieus op te pakken. Echter is er selectief voor sommigen met een pro wél vervanging aangeboden.. 

 

Voor de vierde poging ben ik naar de KPN XL gegaan in Nieuwegein, waar zij enorm hun best hebben gedaan een oplossing te bedenken. Aangeraden werd om een paar dagen de netwerkproblemen te loggen, om zodoende bewijs te leveren aan KPN dat mijn Pro wel degelijk hetzelfde probleem ervaart. Na dit gedaan te hebben, heeft de medewerker mijn vierde ticket aangemaakt op woensdag 21 december 2022; ik wacht tijdens het maken van dit bericht nog op het belletje. 

 

Nu zie ik in het algemene forum (Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11) staan dat bij alle tickets aangemaakt ná de 19e de telefoon wordt opgestuurd voor reparatie. Betekent dit dat ik sowieso geen iPhone 12 aangeboden ga worden, in afwijking van honderden andere klanten, enkel omdat ik onterecht (minstens) drie keer ben weggestuurd? 

 

Hopelijk begrijp ik het bericht op het oude forum verkeerd. Ik hoor het graag!

 

Met vriendelijke groet, 

Lisa

Hallo @Lisa_cdh, dan begrijp je het bericht inderdaad in het algemene topic niet helemaal juist. We vragen mensen op dit moment eerst hun toestel op te sturen ter reparatie, na onderzoek waaruit blijkt dat het issue met de 4G verbinding van toepassing is, wordt er dan alsnog ter vervanging een iPhone 12 opgestuurd. 


Hallo @Lisa_cdh, dan begrijp je het bericht inderdaad in het algemene topic niet helemaal juist. We vragen mensen op dit moment eerst hun toestel op te sturen ter reparatie, na onderzoek waaruit blijkt dat het issue met de 4G verbinding van toepassing is, wordt er dan alsnog ter vervanging een iPhone 12 opgestuurd. 

Beste Jeroen, 

Hartelijk dank voor uw bericht. Fijn om te horen dat ik het gewoon verkeerd begreep. 
 

Voorts vroeg ik mij af of het wel goed gaat met mijn ticket? De medewerker van de KPN XL heeft vooralsnog geprobeerd een ticket aan te maken (wellicht de info van mijn log toegevoegd zodat ik serieus genomen wordt?) en gezegd dat ik een belletje zou krijgen binnen 2 weken. Nu staat in het forum dat iedereen na de 19e een email ontvangt (ik ga ervan uit ipv een belletje?), vandaar dat ik mij zorgen maak dat wederom mijn vierde poging zonder succes zal eindigen. 
 

Weet u toevallig ook of de Pro bij het technisch onderzoek wordt betrokken? Vooralsnog hebben de medewerker en ik afgesproken dat ik maar weer terugkom als ik wéér weggestuurd ga worden door de technische dienst vanwege het hebben van de Pro. Het zou zo fijn zijn als KPN zelf naar het toestel wil kijken, daar dit waarschijnlijk de enige manier zal zijn voor KPN om te “geloven” dat de pro hetzelfde probleem kan ervaren. 


Hoi @Lisa_cdh . Ik heb even de verslagen er bij gepakt.

Jouw issue valt NIET onder de iphone11 problemen waar momenteel een omruilproces voor bestaat. 

Dat betekent natuurlijk niet dat er niets mis is met jouw mobieltje.  Het advies (na aanleiding van de tickets) is dan ook: Biedt het toestel aan ter reparatie. 

 


Hoi @Lisa_cdh . Ik heb even de verslagen er bij gepakt.

Jouw issue valt NIET onder de iphone11 problemen waar momenteel een omruilproces voor bestaat. 

Dat betekent natuurlijk niet dat er niets mis is met jouw mobieltje.  Het advies (na aanleiding van de tickets) is dan ook: Biedt het toestel aan ter reparatie. 

 

Beste Erwin, 

Dit is simpelweg incorrect. Ik kan u zo doorverwijzen naar een forum waar zwart op wit staat dat een klant van KPN met een iPhone 11 Pro zijn telefoon heeft mogen omruilen voor een iPhone 12. Er wordt hier een selectief beleid gevoerd en ik ben het helemaal zat. 
 

Ten tweede weigert KPN überhaupt onderzoek te doen om te zien dat ik gewoon exact hetzelfde probleem ervaart als de standaard variant van de iPhone 11. Logischerwijs ving het iPhone 11 probleem ook aan zonder omruil mogelijkheid en is deze pas aangeboden nádat KPN heeft kunnen vaststellen dat er daadwerkelijk een probleem gaande is; voordat deze stap is gezet zijn er zoals gewoonlijk bij KPN maanden overheen gegaan. KPN mag met alle liefde mijn toestel onderzoeken om zelf tot de conclusie te komen. Echter gaan ze niks vinden als ik mijn toetsel naar de “standaard” reparatie stuur, daar met dit iPhone 11 probleem gepaard gaat dat er wisselvallig internet is. Bij mij staat er naast “EDGE” ook heel vaak dat ik internet heb, terwijl dit niet het geval is.