Skip to main content

Beste KPN,

Waar zal ik beginnen? Naar mijn idee ben ik al maanden bezig met mijn geduld te bewaren, maar het raakt echt en echt op… Eerst al maanden het gezeur met geen netwerk en uiteindelijk blijk ik niet de enige met dit probleem te zijn. Diverse medewerkers van de klantenservice gesproken en elke keer werd het probleem neergelegd bij mijn simkaart. Maar uiteindelijk bleek, na de berichten op het forum te hebben gelezen, dat er vele gebruikers zijn met een iPhone 11 en netwerk problemen. Door te reageren op het bericht waren mijn contactgegevens toegevoegd aan de lijst…. Dan hebben we het over eind september… Toen meerdere malen netjes een update gekregen per SMS. En ondertussen geduld bewaren, want het was een ‘nette’ service van KPN om het op deze manier op te lossen…

Dus ik ben rustig gaan afwachten, heb zelfs een keer met pech langs de weg gestaan zonder mobiel netwerk en ook bellen lukte niet. Heel vervelend om dan met je zoontje van 7 maanden oud langs de weg te staan met pech. Dit was voor mij de druppel. Ik ben weer via het forum contact gaan zoeken en ik kreeg een telefoonnummer door die ik kon bellen. De eerste paar keer werd gelijk de verbinding verbroken. Op 6 december 2022 heb ik een medewerker van KPN gesproken en de oplossing doorgenomen. Na dit gesprek bevestigde zij mij per e-mail (van het mailadres: persoonlijkaanbod@kpn.com) dat het vervangend toestel, binnen 4 weken opgestuurd zou worden. Helemaal blij met de geboden oplossing en die 4 weken waren ook nog wel te overzien…. 

Begin januari, helaas weer geen bericht meer van KPN… Op vrijdag 6 januari toch maar weer gaan bellen met de klantenservice. Een hele vriendelijke meneer gesproken, wilde mij ook echt helpen… maar wat bleek, hij kon mij niet helpen. De e-mail van 6 december kon hij nergens vinden.. Zijn teamleider had aangegeven dat ik moest wachten (n.a.v. de laatste berichten op het forum) dat ik gebeld zou gaan worden… Dit gold voor meldingen na 19 december 2022. Naar mijn idee was dit voor mij niet van toepassing, omdat ik op 6 december 2022 de bevestiging had gekregen voor de geboden oplossing. Dit was ook het moment dat ik een officiële klacht bij hem heb ingediend. Ook had hij mij aangegeven zelf een e-mail te sturen naar persoonlijkaanbod@kpn.com en raadde mij aan dit ook te doen, als reactie. Op deze e-mail heb ik tot zover geen reactie ontvangen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, maar ondertussen nog steeds niet geholpen. En zelfs is er tot zover nog steeds geen contact met mij opgenomen n.a.v. mijn officiële klacht. Hier geldt een termijn voor 5 werkdagen voor, maar weer geen reactie… Gaan jullie met al jullie klanten zo om? Dit kan echt niet meer zo doorgaan. Het is echt schandalig. Zo'n grote organisatie, als KPN kan mij niet helpen en ik voel mij steeds meer een nummertje. Al jaren klant, maar ondertussen niet op een fatsoenlijke manier geholpen kunnen worden. Ik baal hiervan en ben ontzettend teleurgesteld. Dit is voor mij dan ook de druppel. Ik eis dat dit nu binnen 1 week ook echt is opgelost!

Groet, Esmée

@Esmée de Jong Ik kan mij voorstellen dat het super vervelend is dat je zo lang moet wachten. 

Ik heb je een privé bericht gestuurd met informatie om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. 


@Esmée de Jong  Blij om te lezen dat ik niet de enige ben! Ik ging hier eigenlijk ook al vanuit maar het maakt het niet minder vervelend. Ik heb precies dezelfde shit met KPN en ben furieus.


Ben al vanaf begin november bezig met dit proces. Ook eindelijk via de telefoon besproken over de ruil voor de iPhone 12 op 8 dec jl. bevestiging per mail, dat ik binnen 4 weken EERST mijn iPhone 12 ontvang om vervolgens binnen 2 weken na ontvangst de 11 retour te sturen. Vervolgens braaf 4 weken wachten, en na niks binnen te krijgen toch maar bellen. Dan te moeten horen dat ze hun werk proces veranderd hebben omdat veel mensen hun iPhone 11 niet terug gestuurd hebben. Lijkt me niet mijn probleem maar ik mag wel op de blaren zitten nu. Ik moet nu eerst mijn 11 aanbieden ter reparatie (opsturen terwijl er niets te repareren valt maar goed) en dan ontvang ik binnen, eerst was het 2 weken maar inmiddels 4, mijn iPhone 12. Aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga omdat dit niet de afspraak is geweest en ik geen 4 weken zonder telefoon ga zitten. Zelfs nog aangeboden om hem ter plekke om te ruilen in de winkel als dit er dan voor zorgt dat ik ook meteen de 12 in handen heb. Dit werd aangeraden door degene die ik op dat moment aan de telefoon had. Dat is het beste wat u dan nog kunt doen mevrouw. Ik zal een aantekening maken dat u met dit verhaal naar de winkel komt. Om vervolgens in de winkel door een ongeïnteresseerde medewerker weggestuurd te worden met de mededeling dat hij me niet zomaar een iPhone 12 mee kan geven en kan er niets over vinden in mijn aantekeningen. Ik heb ongeveer al 20x gebeld en ook op aanraden van een andere medewerker een klacht ingediend. Daar ben ik wel netjes over gebeld en kreeg van deze mevrouw gelijk. Zij gaf aan dat een e-mail leidend is en dat er dan verder zoveel gezegd kan worden door kpn. Vervolgens belt zij voor mij met de reparatie afdeling, omdat ik dit zelf niet meer wil na onbeschoft behandeld te worden, en staat diezelfde mevrouw even later op mn voicemail (zij heeft geprobeerd terug te bellen maar dat gaat niet hè met een slecht bereik) met de mededeling die ik al 10x gehoord heb dat ik eerst mijn iPhone 11 op moet sturen en dan binnen 4 weken de 12 ontvang. Compleet iets anders dan wat zij een uur eerder zei. Ik heb dus geen mogelijkheid meer haar te spreken want kan haar niet terug bellen. Van het kastje naar de muur dus. Het is echt een schande dat er zo met trouwe klanten omgegaan wordt! En dit is nog de beknopte versie van deze ellende.. Ik heb inmiddels een advocaat gesproken en weet dat ik volledig in mijn recht sta. Schriftelijke overeenkomst is leidend en kpn heeft zich aan die afspraak te houden. Vooralsnog krijg ik nog steeds 0 op rekest. De vervolgstappen zullen leren hoe dit vervolgd wordt.