Skip to main content

Ik heb een nieuw KPN abonnement afgesloten met een esim op mij Iphone 12 Pro (gekocht tijdens verblijf in China). Nu krijg ik van de Mijnkpn app de melding dat mijn toestel niet geschikt is voor esim.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Hallo @S. Vogelaar 

 

Een Chinese iPhone 12 Pro ondersteunt geen e-sim, zie https://support.apple.com/nl-nl/HT212780

 

eSIM wordt niet op de iPhone aangeboden in het vasteland van China. In Hongkong en Macau zijn alleen de iPhone 13 mini, iPhone 12 mini, iPhone SE (2e en 3e generatie) en iPhone XS voorzien van eSIM.

 

Het kan zelfs zo zijn dat je meer problemen gaat krijgen omdat de ondersteunde banden voor b.v. 5G ook afwijkend kunnen zijn bij buitenlandse modellen.


Goedkoop is duurkoop


Echt goedkoop zijn ze dan nog steeds niet maar wel een beetje kat in de zak aankoop helaas.


Bedankt GeSp!

Het is inderdaad een normaal geprijsde authentieke iPhone die ik heb gekocht terwijl ik in China woonde. Het leek zo logisch dat ie dan hetzelfde is als elders, maar helaas.


Hopelijk blijft je iPhone voor de rest wel goed werken met 5G e.d., alleen zal je altijd een normale simkaart moeten gebruiken.


Ja hopelijk krijg je geen andere problemen inderdaad 

Hopelijk blijft je iPhone voor de rest wel goed werken met 5G e.d., alleen zal je altijd een normale simkaart moeten gebruiken.

Gelukkig is die optie er nog