Skip to main content

Goedemorgen Forum PeopleĀ :grinning: ,

Ik heb sinds de dag van de release de iPhone 12 in huis dankzij de snelle levering vanuit KPN. Echter valt mij een issue op, namelijk het doodnormale bellen.

Soms valt de verbinding midden tijdens een gesprek weg, als ik dan terug probeer te bellen geeft ie een paar minuten constant "Gesprek Misluktā€ of "Oproep geannuleerdā€Ā aan.

Dit had ik niet met mijn vorige iPhone (6s Plus) en mijn vrouw heeft dit ook niet met haar iPhone 11.

We gebruiken beiden KPN.

Kan dit iets met 5G te maken hebben?

Gesprekken en data staat nu op 5G Auto (default setting). Maar bij mij thuis is overigens nog geen dekking voor 5G.

Ander puntje, ik heb hier volgens de iPhones volle bak bereik, hetzij dan wel 4G.

Kleine toevoeging, kan nu helemaal niet meer bellen. Voorheen duurde zoiets een paar minuten.

Edit #2: Na een restart doet ie het ook niet


Toevoeging zoveel: Ik kan KPN niet bellen door grote drukte. Ook handig.


Goed dat je contact opneemt, @PanaromicTiger, ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit behoorlijk lastig is.

Zou je eens een zogenaamde kruistest uit willen voeren? Hierbij stop je jouw simkaart in een ander toestel en stop je een andere simkaart in jouw toestel. Kan je wel bellen met jouw simkaart wanneer deze in een ander toestel zit? En hoe gaat het met jouw telefoon als hier een andere simkaart in zit?

Heb je ook al getest wat er gebeurd als je jouw toestel op 4G zet, in plaats van 5G auto? Dit omdat je aangeeft dat 5G nog niet beschikbaar is in jouw omgeving. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de optie tot gebruik van 5G wegneemt.Ā 


@Denise_Ā Excuses!
Ik was er al achter, maar ben vergeten dat hier te vermelden.

Er was toen een landelijke storing bij KPN. Ik heb inmiddels dus ook geen issues meer.

Toch nog bedankt voor de reactie!Ā :grin:


Ah, fijn dat het probleem is verholpen!Ā :blush: