Skip to main content

@klantenservice bedankt dat ik zojuist na het bellen kon mee luisteren naar de frustraties van de medewerker die mij daarvoor had geholpen. Note to Self voor de medewerker, zorg dat je eerst hebt opgehangen. 

Ik heb eind december mijn abonnement verlengd en een nieuw toestel (iPhone 13) aangeschaft. 
Deze zou een 28-12 bezorgd worden, is niet gebeurd. Uiteindelijk geeft PostNL (staat er nog steeds) aan dat er iets is mis gegaan in de bezorging en nadere info volgt. Op 4/1 gebeld met KPN met het advies nog maximaal 7 dagen af te wachten af te wachten, waarschijnlijk drukker vanwege de kerst. Begrijpelijk. Mocht het niet goed komen met het toestel, dan zou dit automatisch door KPN worden opgepakt en er alsnog een toestel bij mij terecht komen. 

14/1 gebeld. Gevraagd hoe het nou zit. Nog steeds geen gehoor en geen toestel. Ik werd doorverbonden met iemand anders die mij zou helpen om handmatig de verlenging te annuleren. Ik belde in het weekend, dus of ik tot maandag/dinsdag kon wachten op een bevestigingsmail, alvorens ik weer opnieuw mijn abonnement zou kunnen verlengen. DAT KAN NAMELIJK NIET AUTOMATISCH, aldus deze mevrouw. 

Inmiddels heb ik een mail ontvangen, waar in staat dat er een onderzoek wordt gestart naar of ik al dan niet een handtekening heb gezet voor ontvangst (het hele pakket is überhaupt nooit bezorgd) en als blijkt dat ik geen handtekening heb gezet, dan wordt er AUTOMATISCH (? nu ineens wel) een nieuw toestel naar mij opgestuurd. Ik begrijp er niks meer van en bel wederom de klantenservice. Deze medewerker leest mij de mail die ik zelf ook heb gehad voor en (begrijp ik na ons gesprek) vindt het maar raar dat ik niet ‘gewoon even kan wachten’. Om ook nog even te noemen dat het toestel ws. door een Post NL bezorger is gejat. 

Ik kan heel goed wachten; ik wacht namelijk al een maand. Ik zou ook prima nog 3 maanden kunnen wachten op een toestel, als dat normaal met mij zou worden gecommuniceerd. Er is geen communicatie als ik niet bel. Ik geloof dat ik gek word..

Hoi @LDeBoer, dat is absoluut niet netjes! Mijn excuses dat het gesprek op zo'n vervelende manier is beëindigd. Ik ga je signaal ook intern doorzetten. 

En ik snap god dat je graag wilt weten waar je aan toe bent, wanneer krijg je je toestel? Hoe gaat het nu verder? En wanneer is het opgelost? De e-mail die je noemt legt de verschillende scenario's uit, een onderzoek duurt doorgaans 7 dagen en als er een handtekening is geplaatst, dit hoeft niet door jou te zijn, dan duur het onderzoek ongeveer een maand. Dit is helaas een periode van wachten. Zodra het onderzoek is afgerond krijg je dan weer bericht. 


Mocht je na de 7 dagen niks hebben gehoord, dan wil ik intern navraag doen. Wil je daarvoor je profiel invullen en daarna een berichtje achterlaten in dit topic? Dan kom ik weer bij je terug.