Skip to main content

Hallo, 

Ben net overgestapt op een Iphone 13 5g en mijn Roaming werkt niet. Instellingen staan goed, maar bellen en Internet in het buitenland werkt niet. 

 

Kan KPN checken of mijn profiel goed staat mbt roaming in het systeem?

Gr.

  1. Orhan

@Max Cady Hallo S. Orhan, lastig dat je in het buitenland niet bereikbaar bent. Goed dat je het aankaart!

Ik begreep dat je mijn collega @Vikash al even via een privébericht gesproken hebt. Goed dat je een eigen topic hebt aangemaakt, op die manier kunnen we iedereen het beste helpen. We hebben jouw gegevens in je forumprofiel gezet.

Daarmee heb ik je gegevens erbij gepakt. Dataroaming staat gewoon aan, aan onze kant, voor jouw mobiele nummer. Ik zie vanaf deze kant geen hindernissen voor je verbinding in het buitenland. Het kan met de instellingen in je mobiele telefoon te maken hebben. Op deze pagina over je mobiele verbinding in het buitenland hebben we alles op een rij gezet. Het is goed om de instellingen van jouw iPhone 13 te controleren, en om eventueel handmatig een netwerk te kiezen. Buiten Nederland ben je afhankelijk van de daar beschikbare netwerken, en ze werken niet altijd allemaal even goed.


Maak je toevallig gebruik van E-SIM…?


Nee geen e-sim

 


@Max Cady Ik zag je privébericht, het gaat om het nummer van je vrouw begrijp ik. Dat is het telefoonnummer dat ik van mijn collega Vikash door gekregen heb, en wat ik gecontroleerd heb. Op het nummer van je vrouw staat roaming niet geblokkeerd. Vandaar mijn eerdere adviezen. Ik raad jullie aan om die door te nemen.


Hoi Alexandra,

 

We gaan kijken of het gaat werken met ‘handmatig netwerken selecteren’. Ik hou je op de hoogte.

Gr,

Max Cady


Hoi Alexandra, 

 

Nog even een update hier. Door in de instellingen op de Iphone 13 het netwerk op handmatig te zetten en een provider te kiezen, is mijn vrouw erin geslaagd om te kunnen bellen en gebeld te worden in het buitenland :)

 

Dank voor je hulp.

Vr.gr.

Max Cady


Super fijn dat het nu werkt en hartelijk dank voor jouw terugkoppeling!