Skip to main content

Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe iPhone 13 PRO ontvangen nadat ik verlengd heb bij KPN. Nu kan ik nergens de optie vinden om VoLTE (bellen via 4G) te activeren. Ik heb alle juiste stappen gevolgd via jullie toestellen hulp overzicht. Ik maak gebruik van e-sim. Ook heb ik mijn toestel al helemaal opnieuw opgestart en is deze helemaal “blanco” geïnstalleerd. Ik heb mijn profiel aangevuld met mijn gegevens. Daarnaast beschikt mijn toestel over de meest recente iOS updates en dergelijke. Internet instellingen (APN oa) heb ik ook al gereset en opnieuw ingevoerd. 
 

Daarnaast heb ik ook last dat als ik gebeld heb en het gesprek is opgehangen dat ik daarna geen mobiel internet meer heb! Ik moet dan mijn toestel opnieuw opstarten en heb dan weer internet, lijkt mij niet echt de bedoeling. 
 

Hierbij ook een screenshot van wat ik zie in mijn instellingen. Normaliter (volgens jullie toestellenhulp moet hier de optie VoLTE staan).

Volgens mij staat dit sinds een tijdje al standaard aan als je telefoon daar geschikt voor is.

Heb je al getest of je telefoon tijdens een gesprek niet terug naar 2G of 3G schakelt? Als die tijdens een telefoongesprek op 4G of 5G blijft staan is VoLTE gewoon ingeschakeld (wat ik gewoon verwacht eerlijk gezegd).


Volgens mij staat dit sinds een tijdje al standaard aan als je telefoon daar geschikt voor is.

Heb je al getest of je telefoon tijdens een gesprek niet terug naar 2G of 3G schakelt? Als die tijdens een telefoongesprek op 4G of 5G blijft staan is VoLTE gewoon ingeschakeld (wat ik gewoon verwacht eerlijk gezegd).

Heb het even getest en je hebt gelijk! Bedankt hiervoor!

 

Blijft alleen het issue met mijn internet verbinding staan. Dit is nog steeds aanwezig;
“Ik heb last dat als ik gebeld heb en het gesprek is opgehangen dat ik daarna geen mobiel internet meer heb! Ik moet dan mijn toestel opnieuw opstarten (of paar minuten wachten) en heb dan weer internet, lijkt mij niet echt de bedoeling.“


Hoi @Canizares, welkom op ons forum! Ik zie dat Ferry je initiële vraag al beantwoord had.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je internet het niet doet nadat het gesprek beëindigd is. Is dit bij alle gesprekken?
Kun je ook een van de andere opties eens proberen uit je screenshot? 5G on en 4G?


Hoi @Canizares, welkom op ons forum! Ik zie dat Ferry je initiële vraag al beantwoord had.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je internet het niet doet nadat het gesprek beëindigd is. Is dit bij alle gesprekken?
Kun je ook een van de andere opties eens proberen uit je screenshot? 5G on en 4G?

Allemaal al gedaan. Maakt geen verschil. Daarnaast alle overige stappen ook al doorgelopen, helaas geen oplossing. Dus hoor het graag hoe we dit kunnen oplossen. @Thomas 


Ik heb daar niet zo direct een verklaring voor vrees ik, het enige wat ik me kan bedenken is dat dit iets met je bereik is. Heb je dit op verschillende locaties?


Ik heb daar niet zo direct een verklaring voor vrees ik, het enige wat ik me kan bedenken is dat dit iets met je bereik is. Heb je dit op verschillende locaties?

Nee, zodra ik 5G uitzet en dus 4G gebruik gaat het wel goed. Heb dit op diverse plekken in het land.. is mijn nieuwe abonnement (verlenging) met 5G wel doorgevoerd? @Thomas 


@Canizares  Je verlenging gaat over 3 maanden pas in maar 5G staat al wel aan.

Het lijkt er wel op dat we nu in ieder geval het issue gevonden hebben. Helaas heb ik daar nu nog geen oplossing voor.
Bij jouw woonplaats in de buurt is ook simpelweg nog geen 5G dekking. (zie ook https://kpn.com/dekking)


@Thomas dat is correct dat bij mij thuis nog geen 5G is. Maar zoals ik al aangaf is het probleem niet alleen bij mij thuis maar feitelijk overal in Nederland als ik gebeld heb, ook waar ik wel 5G heb!

Jouw collega’s hadden namelijk op mijn “huidige” abonnement 5G toegevoegd voor geloof ik € 2,50 per maand. Het lijkt wel of hier iets niet goed staat..


5G staat goed bij je abonnement, als dit niet zou werken zou het ook niet werken na een herstart van je toestel. Aan deze kant zie ik echt geen problemen. Als je wilt kan je hier ook altijd even mee langs een winkel, daar kunnen ze altijd even met je meekijken!