Skip to main content

Ongeveer 4 weken geleden de nieuwe iPhone besteld. De nieuwe actie om je oude iPhone ook in te ruilen leek mij een prima idee. 
1 week later keurig mijn nieuwe iPhone ontvangen.

Tot zover het positieve.

Daarna mijn oude iPhone verstuurd met UPS. Afgelopen maandag gecheckt of de oude iPhone al bezorgd was bij Recommerce. Tot mijn ontzettende teleurstelling was de doos waar de iPhone inzat weggegooid en alles wat er inzat was verdwenen. Echt vreselijk.

Gebeld met kpn(kunnen niets voor mij doen?) UPS (hebben het uitgezocht maar kunnen ook niets voor mij doen) nu moet ik Recommerce contacten om mijn eventuele geld terug te krijgen?

Dit kan nog wel eens erg lang gaan duren en of ik mijn geld ooit terug zie van mijn oude iPhone?

Als ik dit had geweten had ik hem zelf wel verkocht. 

Een grote teleurstelling…

Hoi @Rover22, welkom op ons forum!
Dat is wel een ontzettend nare ervaring zo!

Vanuit KPN kan ik hier helaas weinig mee, dit loopt verder echt allemaal via recommerce.
Ik zal je feedback in ieder geval meenemen en ik hoop dat je er met hen uit komt!

 

Meer informatie over dit proces kun je vinden in ons topic:

 


Hoe is het verder gegaan, al iets nieuws bekend?

Ik heb een soortgelijke ervaring (wel reactie van Recommerce gehad dat de iPhone nooit is aangekomen):

Gaat lekker met dat inruilen. Je wordt gevraagd de Zoek Mijn functie en alles los te koppelen van je Apple account en dus zijn de inruil telefoons heel prettig om te laten “verdwijnen”. KPN kan? of wil niets doen en de klant zit dus met de ellende. Ruil volgende keer weer in via Apple zelf.


Ook voor jou vervelend hoe het is gegaan. 
 

Nogmaals. Ik begrijp dat KPN hier in principe niets aan kan doen. Maar een beetje hulp of interesse zou wel fijn zijn…Valt mij tegen van KPN. 
 

Recommerce daar heb ik nu contact mee. 
Helaas sporadische reactie. Stellen dan ook weer dezelfde vraag. Vragen om documenten die ik al heb gestuurd. Vragen ook om ID bewijs. 
Je krijgt dan ook geen dezelfde contactpersoon maar allemaal verschillende mensen. 
Ook irritant dat je ze niet kunt bellen in Nederland.

Nu weer afwachten want het moet nog naar de geschillen commissie.

Ben er nu al klaar mee. 
Maar ik denk dat ik ook nog aangifte hiervan ga doen. 
Dat moet binnen 3 maanden. 
 

Dit kan nog wel even duren.


Ik heb €75,- bonus gehad, krijg nu de melding van Recommerce dat de waarde is geschat van mijn Iphone 12 Pro 128GB op €0,-

 

KPN deze actie loopt via jullie, jullie bieden dit aan en hebben als leverancier van de Iphone ook contact met Recommerce, er zijn toch afspraken gemaakt tussen KPN en Recommerce?

 

Ik verwacht dat dit opgelost wordt door KPN, de actie loopt middels jullie. 


Het is een frauduleus systeem. Men brengt je eerst in een kwetsbare positie (mooi initieel aanbod, gratis verzending, telefoon leeg en ‘zoek mijn iPhone functie uit) om vervolgens een onacceptabel vernieuwd bod te doen. Een deel van de klanten zal dit accepteren vanwege de rompslomp. Maar mij niet gezien… 150 euro door het putje als ik akkoord zou gaan.
 

KPN zou hier niet mee moeten willen samenwerken.


Na aankoop iPhone 14, oude toestel (11)via kpn opgestuurd naar recommerce, na 16 dagen 191 euro via Frans rekeningnummer gestort, via mails goed op de hoogte gehouden

De bonus van 75 euro nog niet gehad, wel grappig dat een Frans bedrijf sneller is met storten dan de kpn vanwege de administratie?


Een soort gelijke ervaring. Vandaag ruim 1,5 uur met KPN aan de lijn gehangen en ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Volgens de vriendelijke dame aan de lijn moet ik nu bij Apple zijn?!?!