Skip to main content

Ik heb een iPhone 14 besteld 4 dagen terug, de iPhone heeft problemen met de camera dus ik had begrepen dat je kan ruilen binnen 14 dagen. Nu is mijn vraag: kan ik het ruilen i.p.v. annuleren en dan een nieuwe abonnement opvragen? want ik wil de abonnement etc behouden, ik wil alleen een nieuw toestel dus een ruiling. of moet ik echt perse annuleren en dan opnieuw bestellen?

Hallo @iii 

 

Je kan het toestel i.d.d. omruilen als hij (vrijwel direct) defect is na ontvangst, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/kz-ser-terugsturen/ser-terugsturen-kpncom-uitleg
waar je dit kan vinden:

Apparaat kapot bij ontvangst

Een enkele keer komt het voor dat je apparatuur of bestelling kapot is bij de bezorging. Dat is natuurlijk heel vervelend. Bel meteen naar KPN om de apparatuur zo snel mogelijk om te ruilen. We leggen aan de telefoon uit hoe je dat kan doen.

  • 0800 0402

 

Zie ook het antwoord in dit topic, waarschijnlijk is dat de procedure die ze jou gaan uitleggen maar ik zou sowieso even bellen want de procedure kan nu anders zijn dan 1 jaar geleden:

 


Hallo @iii 

 

Je kan het toestel i.d.d. omruilen als hij (vrijwel direct) defect is na ontvangst, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/kz-ser-terugsturen/ser-terugsturen-kpncom-uitleg
waar je dit kan vinden:

Apparaat kapot bij ontvangst

Een enkele keer komt het voor dat je apparatuur of bestelling kapot is bij de bezorging. Dat is natuurlijk heel vervelend. Bel meteen naar KPN om de apparatuur zo snel mogelijk om te ruilen. We leggen aan de telefoon uit hoe je dat kan doen.

 

Zie ook het antwoord in dit topic, waarschijnlijk is dat de procedure die ze jou gaan uitleggen maar ik zou sowieso even bellen want de procedure kan nu anders zijn dan 1 jaar geleden:

 

Hoi, 

dus het is niet zo dat mijn abbo geannuleerd moet worden en dan pas opnieuw moet bestellen? Want dit is wat mij gezegd word in de winkel

 

ik wil gewoon mijn toestel omruilen en geen abbo annuleren of iets 


Hoi, 

dus het is niet zo dat mijn abbo geannuleerd moet worden en dan pas opnieuw moet bestellen? Want dit is wat mij gezegd word in de winkel

 

ik wil gewoon mijn toestel omruilen en geen abbo annuleren of iets 

 

Je abonnement blijft gewoon zoals het is, alleen het toestel wordt omgeruild.
Dat is ook wat KPN moderator Maja_ schrijft in het topic waar ik de link van plaatste: 

Omruilen in de winkel is niet mogelijk, het proces voor toestellen waar bij uitlevering iets aan mankeert is als volgt ingericht:

  • De klant moet het toestel retour sturen met het retour formulier dat te downloaden is via de Statustool.
  • De klant moet op het formulier aangeven dat het toestel defect is ontvangen (onderste optie op het formulier)
  • De klant moet de volgende zaken opsturen:
    • Toestel
    • Complete verpakking inclusief alle accessoires en documentatie
  • De klant ontvangt binnen een aantal dagen een nieuw toestel
    • Om de levering te volgen in de statustool, kan het oorspronkelijke ordernummer gebruikt worden met de toevoeging '-A'