Skip to main content

Ik vind het erg jammer om hier een topic over te beginnen, want ik wil zeker niet de lastige klant zijn, maar ik zit met het volgende (gisteren ook zo naar Jeroen gestuurd):

 

Ik heb vorig jaar met mn oude nummer erg veel last gehad van wegvallend signaal, geen bereik, gesprekken die wegvielen, of van ver klonken, noem maar op. Ik heb toen al van een collega van jullie het advies gekregen VolTe in te stelen. Dat hielp af en toe, maar nog steeds niet goed. Door omstandigheden rond de kerst een nieuw nummer aangevraagd. Toen leek het even beter te gaan, maar het probleem is er met regelmaat al weer. Als ik op plekken ben waar ik wifi heb, heb ik geen problemen, maar het zou eigenlijk niet mogen dat het alleen met wifi werkt toch? Mn4g wordt niet altijd gehaald.

 

Ik heb me een tijdje afgevraagd of ik dan naar een andere provider moest (misschien dekte KPN mijn regio niet meer zo goed), maar mensen in het dorp en in de straathebben met KPNniet hetzelfde probleem. Een collega vertelde me eergisteren echter over het feit dat KPN schijnbaar problemen met iPhone 11 blijkt te hebben en dan valt alles wel op zijn plek… 

 

Wat moet ik nu doen? Ik heb geloof ik al mn gegevens in zo een forumformulier ingevuld, wat moet ik nog meer?

Hallo @TiBi,

Heb je dat bericht naar Jeroen gestuurd op zijn verzoek of op eigen initiatief? In het laatste geval zul je daar geen reactie op gaan krijgen. 

Als je problemen hebt met de dekking op de iPhone 11 kun je contact opnemen met de klantenservice via 1200 of 0800-0402. Deze zullen voor jou een casus aanmaken. Daarna zul je gebeld worden door de desbetreffende afdeling voor een oplossing als er echt iets geconstateerd wordt. 
Zie hier voor meer informatie. 


Hallo @TiBi,

Heb je dat bericht naar Jeroen gestuurd op zijn verzoek of op eigen initiatief? In het laatste geval zul je daar geen reactie op gaan krijgen. 

Als je problemen hebt met de dekking op de iPhone 11 kun je contact opnemen met de klantenservice via 1200 of 0800-0402. Deze zullen voor jou een casus aanmaken. Daarna zul je gebeld worden door de desbetreffende afdeling voor een oplossing als er echt iets geconstateerd wordt. 
Zie hier voor meer informatie. 

Hi Chrizziey, 

Op eigen initiatief, omdat ik zie dat verschillende topics gesloten worden.

Waarom ik niet meer zo graag bel met jullie klantenservice, is omdat ik de helft van de tijd iemand eraan krijg die ofwel opneemt en z’n headset naast zich heeft liggen om tv te kijken ofzo, of dat je mensen spreekt die haast niet te verstaan zijn en niet weten hoe/wat.

Ik heb jouw link gevolgd en daarin spreken jullie jezelf dan ben ik bang ech ttegen, want er wordt gezegd dat je je forumprofiel moet invullen en dan moet laten weten dat je dat gedaan hebt als je dit probleem nog niet gemeld had…. Dus ik vraag me af of er uberhaupt eenduidige aanpak is? Ter verduidelijking hier nog de tekst waar je naar verwijst. Wat moet ik nu, want ik heb geen zin om weer te bellen en weer gefrustreerd(er) te raken... :

 

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.

  • Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
     
  • Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen. 
     
  • Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
    We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
     
  • Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
    Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam. 
    De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.    

Op eigen initiatief, omdat ik zie dat verschillende topics gesloten worden.

Check, helaas krijg je dan geen reactie. Moderators reageren alleen er een verzoek gedaan wordt tot het sturen van een bericht. 
Er staat in het topic ook het volgende :
Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen
 

Waarom ik niet meer zo graag bel met jullie klantenservice, is omdat ik de helft van de tijd iemand eraan krijg die ofwel opneemt en z’n headset naast zich heeft liggen om tv te kijken ofzo, of dat je mensen spreekt die haast niet te verstaan zijn en niet weten hoe/wat.

 

Dat is wel vervelend inderdaad. Maar er is besloten dat dit de manier is geworden om mensen die problemen hebben te koppelen aan de juiste afdeling. 

 

Ik heb jouw link gevolgd en daarin spreken jullie jezelf dan ben ik bang ech ttegen, want er wordt gezegd dat je je forumprofiel moet invullen en dan moet laten weten dat je dat gedaan hebt als je dit probleem nog niet gemeld had.

 

De update van 22-11 is de enige die nog geldt. De overige updates zijn komen te vervallen. 😉. Zie hier het huidige plan van aanpak : 

Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:

  • Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
    • Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
    • Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.

Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.


Hi @TiBi,

Ik zie in je bericht terug dat jij al problemen had met je nummer lang vóór de problemen met de iPhone 11 begonnen waar nu zo veel klanten hinder van ondervinden. Voor die tijd, bestond dit probleem niet, dus bij jou zal er toch wat anders aan de hand zijn ben ik bang. Daarom zal jouw situatie ook niet op dezelfde manier behandeld kunnen worden, dit proces is alleen ingericht voor klanten met het specifieke probleem, waar jij met jouw klachten dus niet onder valt.

Wat gebeurt er als je je simkaart -puur om te testen- in een ander toestel steekt? Blijven de problemen dan of werkt alles weer goed? 

Als alles weer goed werkt, lijkt er toch iets niet helemaal lekker te gaan in je toestel (nogmaals: jouw problemen vallen NIET onder het huidige issue met de iPhone 11) en wil ik je aanraden om je toestel aan te bieden voor reparatie

 

 


Hi @TiBi,

Ik zie in je bericht terug dat jij al problemen had met je nummer lang vóór de problemen met de iPhone 11 begonnen waar nu zo veel klanten hinder van ondervinden. Voor die tijd, bestond dit probleem niet, dus bij jou zal er toch wat anders aan de hand zijn ben ik bang. Daarom zal jouw situatie ook niet op dezelfde manier behandeld kunnen worden, dit proces is alleen ingericht voor klanten met het specifieke probleem, waar jij met jouw klachten dus niet onder valt.

Wat gebeurt er als je je simkaart -puur om te testen- in een ander toestel steekt? Blijven de problemen dan of werkt alles weer goed? 

Als alles weer goed werkt, lijkt er toch iets niet helemaal lekker te gaan in je toestel (nogmaals: jouw problemen vallen NIET onder het huidige issue met de iPhone 11) en wil ik je aanraden om je toestel aan te bieden voor reparatie

 

 

Oke dan zal ik daar naar moeten kijken. Ik vind het wel frappant dat de problemen die ik lees vergelijkbaar zijn, maar dus niet hetzelfde kunnen zijn…?

 

In een ander toestel (mn samsung) heb/had ik deze problemen inderdaad niet. HEt is echt met mijn iphone 11 en dat begon vorig jaar einde van het jaar…

 


Oke dan zal ik daar naar moeten kijken. Ik vind het wel frappant dat de problemen die ik lees vergelijkbaar zijn, maar dus niet hetzelfde kunnen zijn…?

De problemen waarvoor wij nu dit proces in hebben gezicht zijn pas ontstaan eind juli van dit jaar, jij had lang daarvoor al problemen met je toestel en als ik het goed begrijp zijn die in tussentijd ook nooit helemaal weg geweest? 


Jawel, dan heb ik me verkeerd uitgedrukt denk ik. Vorig jaar had ik wat problemen. Die hadden met instellingen te maken thuis, hoe dat precies zat weet ik niet, wel dat ik met een bepaalde app dingen moest uitmeten en daardoor oa de versterkers enzo thuis anders moest instellen of op amdere plekken moest zetten (ik weet niet of dat samenhangt, maaar had toen ook te maken met slecht wifi ontvangst en dan snel eruit gegooid worden enz.

 

Rond de kerst of jaarwisseling heb ik door omstandigheden een nieuw nummer gekregen en daar heb ik de eerste tijd geen last ergens mee gehad, maar denk dat na de meivakntie ofzo of iets later er steeds meer problemen ontstonden.

 

maar dat is vooral als ik onderwrg ben(in de auto) of gewoon ergens ben waar ik geen wifi heb, dan heb ik überhaupt geen geweldig bereik. Kan ik verbinden met wifi ofzo dan heb ik dat bellen via wifi ingesteld en dan gaat het best goed.

 

Is dat dan niet hetzelfde? Want lezend wat anderen schrijven, zou ik denken dat ze tegen hetzelfde aan lopen


Het klinkt deels als hetzelfde maar deze specifieke klachten zijn écht pas eind juli ontstaan @TiBi. Dus alle klanten die hier last van hebben, hadden géén problemen voor die tijd. Onze technische dienst kan doormeten of een toestel last heeft van het specifieke probleem waar dit proces voor in is gericht en uiteraard ben je vrij om tóch via de klantenservice een storingsbon aan te laten maken, maar de kans is dus aanwezig dat dit specifieke probleem niet terug wordt gevonden bij jou en dan is er ook geen sprake van de vervolgstappen die bij de proces horen. Je kunt dan wel alsnog je toestel opsturen ter reparatie via het normale proces!