Skip to main content

Ik heb twee iPhone’s 14 Pro Max gekocht bij KPN en had twee oude iPhone’s 11 in te ruilen. Hierbij is helaas iets helemaal misgegaan.

De oude iPhone’s hebben we tegelijkertijd (apart verpakt) gereed gemaakt voor verzending en foto’s gemaakt tijdens het hele inpak proces. Zo is duidelijk te zien in welke staat de iPhone’s verkeerden op moment van opsturen, wat allemaal is meegestuurd en de staat van verpakking is zichtbaar. Er was een ophaal moment ingepland bij UPS op 27 september. Dus één ophaalopdracht van twee pakketten met ieder een eigen tracking code.

Beide zijn keurig opgehaald door UPS op de 27e en daarna heeft iedere iPhone zijn eigen route afgelegd vanaf de UPS faciliteit in Hoofdorp. De ene is direct naar Frankrijk verzonden en was binnen drie dagen binnen bij het bedrijf Re!commerce dat KPN gebruikt voor inruilen. Geld voor de inruil ook al keurig binnen. Maar van de tweede iPhone hoorden we dagenlang niets.

Tot gisteren. Een mail van Re!commerce dat de envelop (pakket uiteraard maar zo stond het in de mail) leeg was aangekomen bij ze. Direct zelf even de tracking van UPS gecontroleerd en toen zag ik dat de tweede iPhone een vreemde route had afgelegd afgelopen dagen.

Via Hoofddorp naar Eindhoven, maar ook binnen drie dagen op dezelfde Franse UPS locatie als de andere iPhone. Hier is het pakketje vervolgens naar Ierland gegaan! en heeft daar dagenlang rondgehangen en is toen pas teruggestuurd naar Frankrijk. En toen is het 5 oktober bij de receptie aangeboden bij Re!commerce. De andere iPhone ging overigens naar “Dok”. Dat is natuurlijk al apart.

Inmiddels staat er bij UPS bij het tracking nummer dat er een claim is ingediend bij UPS van een beschadigd pakket. Heb daar verder geen invloed op, want de verzendopdracht was gedaan door dat Franse bedrijf (ik heb alleen een ophaalopdracht ingepland).

Hier de mail die ik ontvangen heb van Re!commerce:

 

—————-

Goedemorgen, 

 

We hebben uw enveloppe ontvangen, maar hij was leeg. Je telefoon was niet binnen.

 

Daarom zijn wij verplicht een geschillenprocedure te starten en actie te ondernemen bij de politie om de telefoon te blokkeren.

 

Wij verzoeken u vriendelijk ons de hieronder gevraagde documenten zo spoedig mogelijk per omgaande toe te zenden.

 

Gisteren komen uit documenten:

 

- Het bijgevoegde formulier om in te vullen

- bewijs van aanbetaling van het pakket gedateerd en ondertekend

- een kopie van uw identiteitskaart

- Een handgeschreven en ondertekend certificaat van u:

 

Uw contactgegevens (naam, voornaam, afleveradres en huidige datum) moeten linksboven in de brief worden vermeld en de brief moet worden ondertekend.

 

"Ik, ondergetekende /Uw naam en achternaam], verklaar op erewoord dat ik het pakket nr. PARCELNUMMER] dat de telefoon nMODEL TELEFOON] IMEI IMEI-NUMMER] bevatte op ODATUM VAN VERZENDING] op vTIJD VAN VERZENDING] heb verzonden.

 

Ik beloof Recommerce Solutions te informeren als het pakket wordt gevonden/teruggevonden".

 

(Uw handtekening)

 

 

Wij verontschuldigen ons voor het veroorzaakte ongemak.

 

We kijken uit naar uw terugkeer,

—————-

 

Mijn vraag is nu, is dit een normale gang van zaken en moet ik ze inderdaad een kopie van mijn identiteitskaart sturen, etc.? Ik heb het IMEI nummer nooit ergens genoteerd van de telefoon waar ze om vragen en heb geen idee hoe ik die nu nog kan achterhalen. Weet KPN die misschien? Ik heb nu van de nieuwe iPhone’s deze IMEI nummers wel gelijk ergens genoteerd en opgeslagen en kon iemand anders nog op tijd waarschuwen dit ook te doen met de oude iPhone vóór het opsturen (ook een inruil via KPN en dat bedrijf). Er word zoveel aangegeven wat je moet doen bij het inruilproces (iCloud account loskoppelen, “zoek mijn” uitzetten etc) maar niets over noteren en bewaren van de IMEI voor het sturen. Ik wist dat niet, maar zal deze fout nooit meer maken. Ik had volledig vertrouwen in KPN en UPS. Een pakket dat beschadigd raakt kan altijd maar de inhoud van een pakket dat gestolen wordt onderweg heb ik nooit eerder meegemaakt.

Verder vraagt Re!commerce om “een bewijs van aanbetaling van het pakket gedateerd en ondertekend”? Geen idee hoe ik dat kan regelen.

De hele gang van zaken zorgt ervoor dat ik nooit meer via KPN een inruil zal doen. Hoewel de schuld nu lijkt te liggen bij UPS vind ik de afhandeling hiervan vreemd en onprettig. Ik denk niet dat ik bij een Apple inruilproces een dergelijke mail zou krijgen wanneer er iets onderweg gestolen wordt en dit soort acties hoef te ondernemen.

Beste @TheNick84, wat zuur dat dit nu gebeurt! Ik zou inderdaad deze procedure volgen. Voor je identiteitsbewijs zou ik gebruik maken van de Kopie ID app en inderdaad niet een foto van je hele ID-bewijs meesturen. Voor wat betreft het iMei: die staat op de doos van de iPhone en ook op het aankoopbewijs. Heb je die nog? Als laatste: volgens mij vragen ze bij ‘bewijs van aanbetaling ...’ om een verzendbewijs. Die heb je nog wel? Daar kan je dan een kopie van meesturen. 


Bedankt voor de reactie.

Ik ben al als een gek door de poststukken gegaan (verwonderlijk wat je dan allemaal wél weer weet te vinden van jaren terug) maar heb de brieven niet gevonden. Ik weet dat ze bij levering van de iPhone’s in 2019 keurig waren meegekomen… maar ze zijn schijnbaar goed in verstoppertje. 

De andere optie was de verpakking. Die heb ik dus keurig meegestuurd met de telefoon! Ik dacht hoe completer hoe beter, zelfs met ongebruikte lader. Heb de foto’s van het inpakken en gereed maken voor verzending erbij gepakt, maar de achterkant van het witte doosje (verpakking van Apple zelf van de iPhone) is niet apart op de foto gezet. Al het andere staat kleurijk op de foto (zo ook het verplichte document dat meegestuurd moest worden met klantgegevens KPN, adres, telefoonnummer en handtekening… die nu mogelijk ook in verkeerde handen zijn gevallen).

Dan tot slot nog even twee vragen.

  • Zouden jullie (KPN) het nog kunnen achterhalen als ik de klantgegevens (of bestelnummer) doorgeef? Die heb ik namelijk nog wel! 😅
  • Welke gegevens zijn van belang om zichtbaar te houden op het rijbewijs als ik gebruik maak van de Kopie ID app? 

Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer? Ik mag geen imei verstrekken, maar misschien heb ik nog wel documentatie waar het op staat inderdaad. Voor wat betreft de Kopie ID app, ik zou dit aanhouden:

Met de app KopieID kunt u in een kopie van uw identiteitsbewijs de identiteitsgegevens doorstrepen die organisaties niet nodig hebben of niet mogen verwerken. Dit kan bijvoorbeeld het burgerservicenummer (BSN) zijn maar ook een pasfoto of handtekening. Dit is afhankelijk van de organisatie en het doel van de kopie. 

Ook zet u met de app een watermerk in de kopie. In dit watermerk vermeldt u het doel en de datum van de kopie. Het watermerk kunt u ook toevoegen als u niets heeft doorgestreept. U kunt de kopie vervolgens versturen of printen. 

En dus zowel het BSN als de pasfoto en de handtekening niet zichtbaar tonen + het watermerk toevoegen.


Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer? Ik mag geen imei verstrekken, maar misschien heb ik nog wel documentatie waar het op staat inderdaad. Voor wat betreft de Kopie ID app, ik zou dit aanhouden:

Met de app KopieID kunt u in een kopie van uw identiteitsbewijs de identiteitsgegevens doorstrepen die organisaties niet nodig hebben of niet mogen verwerken. Dit kan bijvoorbeeld het burgerservicenummer (BSN) zijn maar ook een pasfoto of handtekening. Dit is afhankelijk van de organisatie en het doel van de kopie. 

Ook zet u met de app een watermerk in de kopie. In dit watermerk vermeldt u het doel en de datum van de kopie. Het watermerk kunt u ook toevoegen als u niets heeft doorgestreept. U kunt de kopie vervolgens versturen of printen. 

En dus zowel het BSN als de pasfoto en de handtekening niet zichtbaar tonen + het watermerk toevoegen.

 

Dank je voor de uitleg over het Kopie ID. Ik ga daar spoedig mee aan de slag. 

Verder heb ik de gevraagde gegevens toegevoegd aan mijn forumprofiel. Desgewenst kan ik nog het bestelnummer doorgeven van de betreffende iPhone. 


Yes, top! Ik heb een kopie van het oude contract per mail naar je verstuurd. Op de vijfde pagina staat het serienummer (imei) vermeld. Die kan je gebruiken. 


Dank je wel! 
Heb de mail en het IMEI nummer binnen. 👍

Ik ga de gegevens aan ze toesturen. Zodra het hele gebeuren achter de rug is maak ik er hier nog even melding van. Dan kunnen anderen die hetzelfde meemaken lezen hoe (en of) het verder is afgehandeld.


Yes, top! Ik heb een kopie van het oude contract per mail naar je verstuurd. Op de vijfde pagina staat het serienummer (imei) vermeld. Die kan je gebruiken. 

 

Sorry toch nog een laatste vraag.

Ik moet een (extra) document invullen en ondertekenen waar het volgende staat:

 

Om in aanmerking te komen, moet deze verklaring:

• naar Recommerce worden gestuurd als reactie op de e-mail
• schriftelijk worden ingevuld door de aangever
vergezeld gaan van een aankoopbewijs van de telefoon (+ aankoopbewijs van de nieuwe telefoon indien een bonus van toepassing is)

 

Is dit ook geen probleem om naar ze op te sturen? Het aankoopbewijs van de oude telefoon én de nieuwe? Daar staat namelijk veel informatie in die helemaal niet aan hun besteed is lijkt mij.


Graag lees ik mee aangezien mij exact hetzelfde is overkomen. Mijn pakket is LEEG aangekomen bij recommerce en ik moet nu ook allerlei documenten aanleveren. Ik heb ook mijn aankoopbewijs niet meer van mijn toenmalige iPhone en ik loop dus vast op de procedure die recommerce van mij verlangd. Wat een verschrikkelijke rotzooi zeg dit. Ik moet zelfs een ondertekende brief van de politie meesturen?!?! 

 

 

 


Yes, top! Ik heb een kopie van het oude contract per mail naar je verstuurd. Op de vijfde pagina staat het serienummer (imei) vermeld. Die kan je gebruiken. 

 

Sorry toch nog een laatste vraag.

Ik moet een (extra) document invullen en ondertekenen waar het volgende staat:

 

Om in aanmerking te komen, moet deze verklaring:

• naar Recommerce worden gestuurd als reactie op de e-mail
• schriftelijk worden ingevuld door de aangever
vergezeld gaan van een aankoopbewijs van de telefoon (+ aankoopbewijs van de nieuwe telefoon indien een bonus van toepassing is)

 

Is dit ook geen probleem om naar ze op te sturen? Het aankoopbewijs van de oude telefoon én de nieuwe? Daar staat namelijk veel informatie in die helemaal niet aan hun besteed is lijkt mij.

Volgens mij zou dit geen probleem moeten zijn. Mocht je twijfelen, kan je zelf met een permanent marker e.e.a. weghalen? Doe dit dan wel op een kopie en niet op het origineel. 

 

@Thierry Karsemeijer ik zie dat jij inmiddels in je topic aangeeft dat het opgelost is?


En het gaat maar door… 

Ik heb de gevraagde gegevens afgelopen donderdag (5 dagen geleden) gestuurd.

  • Een kopie van mijn rijbewijs
  • een ondertekende verklaring
  • aankoopbewijs oude telefoon
  • aankoopbewijs nieuwe telefoon
  • en een “formulaire verte”

Gisteren ontving ik:

 

Hallo,
 
Bedankt voor je feedback, we komen snel bij je terug.
 
Met vriendelijke groet,
Coralie

 

En vervolgens vandaag:

 

 

Team Support (Recommerce) 

18 oct. 2022, 11:16 UTC+2 

Hallo,
 
Kunt u ons een foto van uw identiteitsbewijs sturen, evenals een bewijs van de aanbetaling van het pakket?
 
Met vriendelijke groet,
Coralie
 
Recommerce Solutions

 

Als ik naar beneden scroll in de emails die zij mij nu sturen zijn de meegestuurde document gewoon zichtbaar en aan te klikken. Het lijkt wel alsof ze mij bezig proberen te houden terwijl ze alles al hebben. 

Ik begrijp niet dat KPN met zo’n bedrijf in zee kan gaan. 

Zou er iemand van KPN support eens contact met Re!commerce kunnen opnemen en dit verder uitzoeken en afhandelen? Je kunt klanten hier toch niet mee opzadelen? Blijkbaar rommelen ze maar wat aan.


Ook dat “bewijs van aanbetaling van het pakket” waar ze om vragen… 

Zij hebben een UPS verzendlabel geregeld en ik heb het pakket laten ophalen. Wat voor aanbetaling bewijs kan ik ze dan toesturen? 


Al wat verder in het hele proces hoop ik?

Ik krijg inmiddels ook voor de tweede keer een vraag om identiteitsbewijs nogmaals te sturen…

 

Ook voor jou vervelend hoe het is gegaan. 
 

Nogmaals. Ik begrijp dat KPN hier in principe niets aan kan doen. Maar een beetje hulp of interesse zou wel fijn zijn…Valt mij tegen van KPN. 
 

Recommerce daar heb ik nu contact mee. 
Helaas sporadische reactie. Stellen dan ook weer dezelfde vraag. Vragen om documenten die ik al heb gestuurd. Vragen ook om ID bewijs. 
Je krijgt dan ook geen dezelfde contactpersoon maar allemaal verschillende mensen. 
Ook irritant dat je ze niet kunt bellen in Nederland.

Nu weer afwachten want het moet nog naar de geschillen commissie.

Ben er nu al klaar mee. 
Maar ik denk dat ik ook nog aangifte hiervan ga doen. 
Dat moet binnen 3 maanden. 
 

Dit kan nog wel even duren.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


De telefoons zijn in ieder geval nog aangekomen… Ze zeggen dat die van mij nooit is aangekomen en de afwikkeling daarvan is al dagenlang gaande zonder resultaat. En ik ben niet de enige weet ik inmiddels. Foute boel.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Oke dit is heel apart.

Op aanraden heb ik keurig het ID (rijbewijs) gestuurd met zwart maken van de foto, het BSN nummer en de handtekening. Nu net wéér gedaan. Krijg ik zojuist een mailtje terug dat ze mijn volledige! legitimatiebewijs nodig hebben. Ehm?

Beste KPN, hoe veilig en normaal is dit? Moet ik dit écht doen? Het vertrouwen in dit bedrijf (Recommerce) is namelijk beneden nul.

 

 


Jongens de moed zakt mij in de schoenen bij het lezen van de berichten. Ik heb inmiddels in alle documenten voorzien en krijg voor de tweede keer deze reactie op mijn e-mail:

 

Beste,
 
Wij hebben uw verzoek in goede orde ontvangen. Ik geef het door aan de desbetreffende afdeling, die rechtstreeks contact met u zal opnemen.
 
Met vriendelijke groet,
Coralie
 
Recommerce Solutions
Klantenservicetijden :
Maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur.

 

Wat ik heb verstuurd aan ze is:

 -Verzendbewijs van mijn UPS pakket​​​​​​
- Scan paspoort 
- Aankoopbon oude telefoon
- Aankoopbon nieuwe telefoon (voor de 75 euro bonus)
- Volledig ingevulde verklaring met daarop alle details van het pakket, imei van toestel en afleverpunt

Ik ben echt zeer ontevreden over hoe het allemaal gaat. Ik krijg maar liefst 293 euro van recommerce en ik maak van deze dienst gebruik omdat KPN deze mij als suggestie geeft (nota bene met een extra bonus als ik een iPhone 14 bestel binnen een maand, dus gedaan). Ik krijg niemand te spreken van recommerce en KPN geeft geen geluid. UPS adviseert mij om recommerce te berichten gezien zij het ‘onderzoek moeten starten’. Oftelwel: niemand voelt zich aansprakelijk en ik heb het idee dat ik mag gaan fluiten naar mijn 293 euro en mijn toestel gewoon als ‘verdwenen’ wordt geschouwd. 

Als iemand van KPN mij hierin kan ondersteunen zou dat heel erg fijn zijn want ik ben radeloos op het moment. 


Wat rot om te lezen dat het nog niet opgelost is 😞. Ik begrijp dat er met jou, @Thierry Karsemeijer, contact opgenomen gaat worden. Ik zou je toch willen vragen dit nog even af te wachten.  @TheNick84 je zou terug kunnen mailen dat dit voldoende moet zijn? Ze zouden het gewoon moeten accepteren, voor zover ik het weet. Zouden jullie me op de hoogte willen houden? 


Wat rot om te lezen dat het nog niet opgelost is 😞. Ik begrijp dat er met jou, @Thierry Karsemeijer, contact opgenomen gaat worden. Ik zou je toch willen vragen dit nog even af te wachten.  @TheNick84 je zou terug kunnen mailen dat dit voldoende moet zijn? Ze zouden het gewoon moeten accepteren, voor zover ik het weet. Zouden jullie me op de hoogte willen houden? 

Zeker weten. Ik hoop zsm een concrete oplossing te zien van Recommerce. Hoewel ik nog steeds verbaasd ben over het feit dat jullie enkel ‘op de hoogte willen worden gehouden’ in plaats van concreet actie te ondernemen en mij te ontlasten in deze situatie. Zo te lezen gebeurd dit namelijk vaker. Het is en blijft een partner van KPN maar het word nu gedaan alsof jullie er compleet los van staan. Snap je wat ik bedoel? Het gaat hier echt om honderden euro’s namelijk. Ook via de telefonische klantenservice van KPN is er niemand die mee wilt/kan helpen. Belachelijk. 


je zou terug kunnen mailen dat dit voldoende moet zijn? Ze zouden het gewoon moeten accepteren, voor zover ik het weet. Zouden jullie me op de hoogte willen houden? 


Dit heb ik inmiddels gedaan en kreeg een email dat het verzoek in goede orde ontvangen is en doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Ik hoop dat dit nu ook écht zo is en dat ik hier spoedig meer van hoor. Ik zal het hier laten weten als er iets verder nog te melden valt.

Verder ben ik het eens met Thierry dat de gang van zaken heel teleurstellend is. Via KPN ga je dit proces van inruilen in, maar wanneer er aan de kant van Recommerce (als partner van KPN) zoveel mis gaat mag de KPN klant daar niet de dupe van worden en klem komen voor het gevoel tussen drie grote bedrijven (UPS, KPN, Recommerce). En dat is niet rot bedoeld naar jou @Marcia_ want je hebt echt gedaan wat je kan/mag en daar ben ik blij mee. Maar het zou netjes zijn als er af en toe wat mensen van de klantenservice van KPN zich actief mogen en kunnen bemoeien met de gang van zaken aan de kant van Recommerce en dit gebeuren van de klant uit handen nemen.  


Hoi allen,

Zojuist kreeg ik een e-mail van Recommerce met daarin een bevestiging van mijn trade-in en de 218 beloofde euro’s (ex. 75 euro bonus). Daar schijn ik nog een aparte mail van te krijgen of deze akkoord is. Echter had ik hier al bericht over gekregen maargoed..

Binnen enkele dagen zo het geld op mijn rekening staan. Ik ben alsnog zeer wantrouwig en geloof het pas zodra het geld inclusief bonus gestort is. Via de track-and-trace van UPS staat namelijk nog steeds hetzelfde als een paar dagen geleden dus ik ben heel benieuwd hoe het nu ineens opgelet schijnt te zijn.. 

Beste Thierry KARSEMEIJER, 

thumbup.png We willen je graag laten weten dat je trade-in aanvraag is gevalideerd. De betaling ter hoogte van 218 € zal binnen enkele dagen worden voldaan. 
  De bonus uitbetaling ter hoogte van 75 € kan later worden uitbetaald indien wij hiervoor nog niet de benodigde documenten hebben ontvangen of kunnen beoordelen. Je wordt hierover in een separate mail geïnformeerd indien dit voor jou van toepassing is. 

Bedankt voor je deelname aan het trade-in programma.


Ik heb vandaag exact hetzelfde mailtje ontvangen. Het is een grote stap in de goede richting. In mijn geval stond er overigens 217 euro,- en verder ook nog niet de bonus toegekend. Even afwachten dus. Wordt vervolgd.


Ik heb vandaag exact hetzelfde mailtje ontvangen. Het is een grote stap in de goede richting. In mijn geval stond er overigens 217 euro,- en verder ook nog niet de bonus toegekend. Even afwachten dus. Wordt vervolgd.

He Nick,

 

Heb jij toevallig al je geld binnen? Ik nog niet dus ik wacht nog even geduldig af.. 


Fijn dat er schot in de zaak zit! Ik snap dat als je zaken met KPN doet, je niet blij bent met hoe het nu gaat. Zoals ik eerder aangegeven heb, heb ik jullie signalen bij de juiste collega neergelegd. Daar wordt sowieso naar gekeken. Of dit daadwerkelijk voor een verandering gaat zorgen, is afhankelijk van veel meer factoren. Ik kan jullie dus niets beloven. Zouden jullie het nog even willen laten weten als het bedrag daadwerkelijk gestort is? Hopelijk is dat ergens volgende week!


Fijn dat er schot in de zaak zit! Ik snap dat als je zaken met KPN doet, je niet blij bent met hoe het nu gaat. Zoals ik eerder aangegeven heb, heb ik jullie signalen bij de juiste collega neergelegd. Daar wordt sowieso naar gekeken. Of dit daadwerkelijk voor een verandering gaat zorgen, is afhankelijk van veel meer factoren. Ik kan jullie dus niets beloven. Zouden jullie het nog even willen laten weten als het bedrag daadwerkelijk gestort is? Hopelijk is dat ergens volgende week!

Hi Marcia,

Bedankt dat je meewerkt en doet wat je kan doen in deze. Ik lees inmiddels ook de ene na de andere review op trustpilot met allemaal gedupeerde in soortgelijke situaties. Mijn vertrouwen is hiermee nog meer gezakt helaas. Na wat mailtjes heen en weer kwamen ze nu weer met het volgende bericht:
 

Hallo,
 
De bankoverschrijvingen van 218 euro en 75 euro werden op 21 oktober gedaan naar een RIB waarvan het IBAN eindigt op 9576.
 
Met vriendelijke groet,
Coralie
 
Recommerce Solutions
Klantenservicetijden :
Maandag tot vrijdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 17 uur.

 

Het lijkt er sterk op dat ze mij aan het lijntje houden met mailtjes die elkaar tegenspreken. Ze schijnen het bedrag afgelopen vrijdag te hebben gestort naar een RIB nummer.. een frans rekeningnummer.. Wel kloppen mijn laatste vier cijfers. Uiteraard mijn geld niet binnen en dus een reactie gestuurd dat ze in alle documenten kunnen aflezen wat mijn correcte bankrekeningnummer is. Tot zo ver dus.. 


Ik kan inmiddels melden dat ik het bedrag vandaag ontvangen heb op de rekening. Inclusief de bonus. Had niets meer van ze vernomen afgelopen dagen en was dus opgelucht om te zien dat het is overgemaakt zoals afgesproken.

@Marcia_ nogmaals bedankt voor het meedenken en alle hulp. Hopelijk kan je collega hier echt verder mee aan de slag. Het bericht dat je telefoon na verzending niet is aangekomen (gestolen) is al niet fijn, maar het proces daarna nog minder. Je bent als klant ook gelijk in een kwetsbare positie. Telefoon weg, geen geld nog en allemaal bewijzen en verklaringen en persoonlijke gegevens die je moet toesturen naar een bedrijf dat doet aan hele slechte en trage communicatie.

Aangezien je formulieren moet meesturen met je telefoon waar ook je naam en e-mailadres op staat vermeld maakt het ook gevaarlijk wanneer die gegevens in verkeerde handen vallen samen met de telefoon. Derden kunnen zich dan voordoen als Recommerce om je nog meer gegevens afhandig te maken. Ik moest elke keer goed checken of ik wel echt met Recommerce te maken had vanwege de vele wisselende namen en niet goed op elkaar aansluitende e-mails. Het gevoel dat je aan het lijntje word gehouden (zoals hierboven al gemeld) was ook de indruk die ik had bij alles. 

Ik hoop dat @Thierry Karsemeijer ook snel zijn geld zal ontvangen, want dit is echt zeer frustrerend geweest allemaal. 

 


Heel fijn Nick! Ik mag gelukkig ook melden dat ik het volledige gedrag heb ontvangen vandaag!

 

Heel eerlijk? Ik had het niet meer verwacht na dit alles.. Ik ben het helemaal eens met Nick hoe schaakmat je eigenlijk staat als klant tijdens dit proces. Ik zou KPN heel sterk adviseren per direct de samenwerking met Recommerce te beëindigen. De 1 na de andere soortgelijke situatie doet zich voort als ik de reviews lees op Trustpilot: https://nl.trustpilot.com/review/www.recommerce.com

Het is een kwestie van tijd dat OF je het geld sowieso nooit gaat ontvangen OF dat er inderdaad identiteitsfraude gepleegd gaat worden met alle documenten die je ze moet sturen waar geen opvolging op komt. 

Eind goed, al goed (wat betreft de euros). Maar man.. dit doe ik nooit meer. @Marcia_ bedankt voor het meelezen en het actief zijn in dit onderwerp. Je bent de enige van KPN die zich er nog hard voor maakte toen ik dit ging melden :)