Skip to main content

Goedemorgen allen,

 

Al langere tijd heb ik problemen met de mobile hotspot van mijn KPN abonnement.

Zodra ik verbonden ben met mijn telefoon op mijn laptop en een willekeurige Website wil openen word ik om proxy instellingen gevraagd (zie foto).

Dit probleem heb ik niet met openbare WiFi of WiFi thuis en zelfs niet met een mobile hotspot van Vodafone niet, ook heb ik een andere telefoon geprobeerd, helaas zonder succes.

 

KPN klantenservice zegt dat het niet aan hun ligt en weten het verder niet.

Wie o Wie kan me uit de brand helpen?

 

 

Enige wat ik kan bedenken is een VPN verbinding die actief is op je telefoon. Betreft dit een werktelefoon…?


Enige wat ik kan bedenken is een VPN verbinding die actief is op je telefoon. Betreft dit een werktelefoon…?

Nee het is een privé telefoon en een privé abonnement (geen VPN of iets ingesteld of geïnstalleerd op deze telefoon ook).


Heb je in de browser op je laptop mogelijk een IBoss Cloud plugin geinstalleerd staan? 

Of op je telefoon iets van iBOSS? 


Heb je in de browser op je laptop mogelijk een IBoss Cloud plugin geinstalleerd staan? 

Of op je telefoon iets van iBOSS? 

Niet voor zover ik weet en kan zien, laptop betreft wel een zakelijke laptop, echter zoals aangegeven vraagt hij enkel om login via de hotspot van KPN.

Dat vind ik juist weer frappant.

Uiteraard contact gehad met de IT afdeling van mijn firma en die zeggen ook dat wanneer het op andere hotspots / WiFi verbindingen niet aan de orde is moet het aan KPN liggen.

Beetje van het kastje naar de muur verhaal.


Dit is iets in jouw pc, iBosscloud is een VPN. Kan jij dit ook eens testen met een andere provider???

Het is een programma op uw pc dat is bijna zeker.

 


Hi @RJansen. Heb je de tip van @roelfsema nog gezien?


Dit is iets in jouw pc, iBosscloud is een VPN. Kan jij dit ook eens testen met een andere provider???

Het is een programma op uw pc dat is bijna zeker.

 

Dag Roelfsema, bedankt voor uw reactie, zoals aangegeven in het originele bericht heb ik ook met een andere provider (Vodafone) hotspots gemaakt en dit gaat zonder problemen (Allemaal op dezelfde laptop), vandaar dat ik het eigenlijk ook in KPN begon te zoeken.

Mvg,

Rick


@RJansen het programma kan je die ook uitschakelen of verwijderen??

 

zo ja wat gebeurd er dan, ik heb het gevoel dat iBoss het probleem veroorzaakt. 


@RJansen het programma kan je die ook uitschakelen of verwijderen??

 

zo ja wat gebeurd er dan, ik heb het gevoel dat iBoss het probleem veroorzaakt. 

Ik zal eens kijken of er een programma op staat dat iBoss heet oid, (Kan ook zijn dat het één of andere beveiliging is welke een gebruiker niet kan verwijderen of uitschakelen ?)


@RJansen is het nog gelukt het programma uit te schakelen?


@RJansen is het nog gelukt het programma uit te schakelen?

Nee, het is geen programma. Volgens ICT heeft het wel iets met een beveiliging van de firma te maken (Ibosscloud) maar hij snapt niet waarom ik op alle WIFI netwerken geen problemen heb, en op een hotspot van Vodafone ook niet, maar wel op een KPN hotspot.

Niemand kan me dus helpen, KPN niet, eigen Firma niet.


@RJansen ik heb voor de zekerheid overlegd. Maar ik kan helaas weinig doen om dit op te lossen. 

Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is of het probleem ook ontstaat als je een hotspot gebruikt van een andere KPN klant. 


@RJansen ik heb voor de zekerheid overlegd. Maar ik kan helaas weinig doen om dit op te lossen. 

Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is of het probleem ook ontstaat als je een hotspot gebruikt van een andere KPN klant. 

Excuus voor het late bericht, ik heb het met het toestel met KPN netwerk van mijn vriendin geprobeerd, helaas exact het zelfde probleem. Het lijkt dus echt aan het KPN netwerk te liggen.


@RJansen 

Weet niet zeker of dit gaat helpen.

Welke apn gebruik je in je toestel? In het geval van apn internet zou dit eens willen aanpassen naar apn portalmmm.nl. Misschien is het een probleem met IPv6?? Apn internet gebruikt IPv6 en portalmmm.nl gebruikt IPv4.