Skip to main content

Vorige week vrijdag heb ik mijn abonnement verlengd met nieuwe telefoon. Zaterdagmorgen een berichtje van jullie ontvangen dat de bestelde Iphone 12 mini onderweg is en dat ik deze zondag kon verwachten. 
En inderdaad, zondag kreeg ik van postnl bericht dat de bezorger onderweg was en ik kon hem over de hele route volgen, tot en met het moment dat ik aan de beurt was. Inmiddels zo rond half vier in de middag. 
Nog 0 stops te gaan. Ik loop dus alvast naar de deur om te zien of de bezorger al komt. Maar niks te zien. Een paar minuten later krijg ik bericht dat de bezorging niet is gelukt. 
Maar niet getreurd, morgen proberen we het opnieuw. Er zit dus niks anders op dan tot maandag te wachten. 
Op maandag wordt de status van het pakket gewijzigd naar wordt bezorgd vandaag tussen 9.45 en 12.15.

Maar helaas, opnieuw geen bezorger en geen pakket. 
De status staat op dinsdag op “wordt bezorgd, gisteren om 9.45 - 12.10” 

Later die dag veranderd de status naar: geen status bekend, probeer het later opnieuw. 
Sindsdien is dit ongewijzigd. 
Ik heb jullie gebeld, afgelopen dinsdag maar ik moest eerst Postnl bellen volgens jullie. 
Dat heb ik gedaan. De medewerker van Postnl zei dat ik nog twee dagen moest wachten, komt het pakket niet, bel dan meteen kpn dan kunnen zij een onderzoek starten. 
Vandaag heb ik jullie opnieuw gebeld want de bezorger had mijn pakket weer niet bij zich. 
Nu kreeg ik te horen dat ik weer Postnl moet bellen om te vragen waar mijn pakket is. 
Want omdat de status dinsdag is gewijzigd kan kpn pas 7 dagen later een onderzoek instellen. 
 

Dus heb ik opnieuw Postnl gebeld. De aardige mevrouw van de klantenservice gaf aan dat dit een vreemde status is en dat er iets met het pakket aan de hand moet zijn. Ze adviseerde me KPN te bellen zodat die een onderzoek kunnen starten. Ze zou wel een melding maken maar kon verder niets voor me doen.

Inmiddels ben ik al met al wel al twee uur kwijt aan het bellen en voelt het alsof ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt. 
Hoelang moet ik nog wachten tot ik mijn bestelde Iphone in handen heb? 

Ligt echt aan post nl, gebeurt bij veel bedrijven. DHL spant de kroon hierin. Ik hoop voor je dat het snel wordt geleverd. 


Dankjewel, dat hoop ik ook… 


Hoi @daan256 . Wat een narigheid. 

Is de telefoon ondertussen wel bezorgd?


Hoi @daan256 . Wat een narigheid. 

Is de telefoon ondertussen wel bezorgd?

Hoi Erwin, 

Dank voor de reactie. Ik heb de telefoon nog steeds niet ontvangen. Status onbekend bij PostNL. 
Ik heb vanmorgen opnieuw naar de klantenservice van KPN gebeld en er is nu als het goed is een onderzoek gestart. Ik had begrepen dat ik daar een mail van zou krijgen maar die heb ik nog niet.

Wanneer ik nu mijn telefoon krijg is me nog niet duidelijk.. heeft u enig idee hoe lang dit kan duren? 


Hoi @daan256 .  Als er een track en trace is maar het toestel is toch verdwenen kan zo'n onderzoek 5 dagen duren.  Let op: Je kunt in je bestelpagina ook precies zien wanneer het onderzoek is gestart.   

Hier kunnen 2 dingen uitkomen. Het toestel wordt alsnog naar jou gestuurd. Of het wordt een annulering en wordt de order opnieuw opgestart. 

 


Hoi @daan256 .  Als er een track en trace is maar het toestel is toch verdwenen kan zo'n onderzoek 5 dagen duren.  Let op: Je kunt in je bestelpagina ook precies zien wanneer het onderzoek is gestart.   

Hier kunnen 2 dingen uitkomen. Het toestel wordt alsnog naar jou gestuurd. Of het wordt een annulering en wordt de order opnieuw opgestart. 

 

Dag Erwin, waar kan ik dat precies vinden op de bestelpagina? Ik kan het niet vinden namelijk.. 


Dat kun je hier volgen:

https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/

 


Dat kun je hier volgen:

https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/

 

Bedankt, ik heb het gevonden en inmiddels staat er “afgerond” bij. Houdt dit in dat het onderzoek al is afgerond? 


Er is een mail naar jou verstuurd op 3-8

Daarin staat: 

Er is geen handtekening gezet voor ontvangst
Als er geen handtekening is voor het in ontvangst nemen van je bestelling, zal het onderzoek maximaal 1 week duren. Na maximaal 1 week bezorgen we je teruggevonden Apple iPhone 12 mini 5G 64GB, Green of er wordt een nieuwe bestelling voor je geplaatst. Je hoeft verder zelf niets te doen.

Er is wel een handtekening gezet voor ontvangst
Als er wel een handtekening aanwezig is voor het in ontvangst nemen van de bestelling - die dus niet van jou is - ontvang je binnenkort een aangifteformulier via e-mail. Nadat je dit formulier hebt ingevuld én ondertekend terug hebt gestuurd, wordt het verdere onderzoek gestart. Dit onderzoek kan maximaal 30 dagen duren.

We begrijpen dat je jouw nieuwe toestel zo snel mogelijk in gebruik wilt nemen en we betreuren deze situatie daarom enorm. Wij zullen er alles aan doen om je Apple iPhone 12 mini 5G 64GB, Green zo snel mogelijk bij je te krijgen.

 

Ik verwacht dat er eind van deze week meer duidelijkheid is.  Dus óf een nieuwe bestelling of dat ze het toestel gevonden hebben. (dat laatste betwijfel ik). 


Hoi Erwin,

Die mail heb ik inderdaad gekregen hoor maar omdat er toen ik ingelogd was en keek naar mijn bestelling, bij hetzelfde berichtje “afgerond” stond, dacht ik dat het onderzoek misschien al was afgerond, maar dat betekent het niet begrijp ik. 
Ik wacht het dan nog even af. 
 


Als je vrijdag nog niks gehoord hebt, geef mij hier even een seintje. 


Ik heb woensdag gehoord dat het onderzoek nog steeds loopt.. 

Ik heb intussen nog altijd mijn iphone niet.. 

Mijn geduld begint nu wel een beetje op te raken eerlijk gezegd. Het is immers niet mijn schuld dat de telefoon kwijt is maar ik moet wel wekenlang op mijn bestelling wachten. 

Enig idee hoelang dit nog gaat duren? 


@daan256 . Ben jij woensdag benaderd? Of moest je bellen?


Ik kreeg een mailtje. 
Maar goed, ik zou graag willen weten wanneer ik mijn bestelling kan verwachten, dat het onderzoek nog langer duurt, daar heb ik niets aan. 
Ik heb de telefoon nodig voor mijn werk dus dit duurt gewoon te lang! Ik wacht al bijna een maand!! op mijn bestelling. 

Ik wil graag duidelijkheid.

wanneer komt mijn bestelling? 

Hoop dat je wat voor me kunt doen..
 

 


Het onderzoek is afgerond en de indiener van de melding (een collega) is gemaild met het verzoek een nieuwe order in te voeren.

Maar je kunt eventueel ook zelf een nieuwe order plaatsen via de website: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement.htm


Oops. Ik kijk niet goed. Er is gisteren een nieuwe order ingevoerd.

Ik verwacht dat je daar nu snel een bevestiging van krijgt.