Skip to main content

Bij het bellen van vaste nummers vanuit contacten van mijn iPhone SE krijg is de melding dat het nummer niet meer in gebruik is. Echter als ik het nummer intoets krijg ik wel contact. Dit lijkt soms random te gebeuren. 
Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Ook een andere iPhone SE binnen ons gezin heeft hier last van. 

Wellicht staat het nummer niet helemaal juist in je contacten, met +31.6……. of (vast) +31.10…. moet het lukken.

 


Dankjewel voor jouw reactie. Ik heb staan +31 (0) 6…. of +31 (0) 10….. Wordt door de telefoon zelf zo geformatteerd. Vreemde is ook dat het dan wel en dan weer niet werkt. Zit geen logica in. 


Hallo @N i c o ,

Zorg ervoor dat de nummers in jouw contacten opgeslagen zijn als "thuis"-nummers. 

bv (078) 1234567

Ik heb hier ook een iPhone SE en geen enkel probleem op die manier. 

Heb er geen +31 voor staan, nergens voor nodig. 

 


Dankjewel voor jouw reactie. Ik heb staan +31 (0) 6…. of +31 (0) 10….. Wordt door de telefoon zelf zo geformatteerd. Vreemde is ook dat het dan wel en dan weer niet werkt. Zit geen logica in. 

Het formaat bij mijn contacten in m’n iPhone is +31 10 ….. of +31 6 …… dan moet het zeker werken!


Hallo @N i c o ,

Zorg ervoor dat de nummers in jouw contacten opgeslagen zijn als "thuis"-nummers. 

bv (078) 1234567

Ik heb hier ook een iPhone SE en geen enkel probleem op die manier. 

Heb er geen +31 voor staan, nergens voor nodig. 

 

@N i c o 

Is het zo gelukt? 

 


Hallo @N i c o ,

Zorg ervoor dat de nummers in jouw contacten opgeslagen zijn als "thuis"-nummers. 

bv (078) 1234567

Ik heb hier ook een iPhone SE en geen enkel probleem op die manier. 

Heb er geen +31 voor staan, nergens voor nodig. 

 

@N i c o 

Ben je er nu uitgekomen? 


@Noordzee , sorry door omstandigheden kon ik niet eerder reageren.

Dankjewel voor je reactie. Ik kwam regelmatig in het  buitenland in dat geval moet je wel een landnummer vermelden.

Ik heb nu de (0) weggehaald en het probleem is opgelost.


@driemaster ;  klopt door het weghalen van de (0) werken de nummers prima. Dank voor de tip


Top! 👍