Skip to main content

Mijn Iphone selecteert niet automatisch het juiste lokale netwerk in Frankrijk. Free doet niets. Als ik hem  handmatig op F- bouygues telecom zet doet internet het wel. 
Wat is er aan hand?

 

Hi @Chouffe, er is gelukkig niets ergs aan de hand :wink:

Waarom je geen internet hebt via Free, dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden aangezien dit niet het KPN netwerk betreft. Het kan zijn dat het netwerk van Free niet toereikend is op jouw locatie. Het kan ook zijn dat KPN en Free geen overeenkomst met elkaar hebben waardoor er geen gebruik gemaakt kan worden van elkaars masten.

Jouw toestel kan geen onderscheid maken tussen en wel en een niet goed werkend netwerk, en als dat verkeerd uitpakt doordat je verbindt met een netwerk dat het niet zo goed doet, kan je gelukkig handmatig een ander netwerk selecteren:slight_smile: Zelf kom ik veel in België en Luxemburg en daar wissel ik meerdere keren per dag van netwerk, omdat het bereik van alle providers daar gewoon vaak een stuk minder goed is dat we hier in Nederland gewend zijn.

Mocht je dus op een andere locatie komen en merken dat je verbinding daar niet goed is via F- bouygues, dan zou je weer een ander netwerk kunnen selecteren (misschien werkt het via Free op een andere locatie juist wel helemaal prima!)