Skip to main content
Beantwoord

Is een KPN buitenlandbundel vergelijkbaar met gebruik lokale e-sim in Indonesië?

• February 12, 2025
  • 3 reacties
  • 98 keer bekeken

is een buitenland-bundel van KPN (buiten EU) vergelijkbaar met het gebruik van een E-Sim die ik in Indonesie aanschaf en zou gebruiken..? 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Robert Toussaint, ik sluit me aan bij wat de anderen al genoemd hebben. Met een kleine toevoeging op dit:

Als voorbeeld, met de buitenland bundel (data only) met 2 GB aan data, betaal je bij KPN E 19,99 per activatie, terwijl je voor hetzelfde geld waarschijnlijk veel meer data krijgt bij een provider in Indonesië zelf, met waarschijnlijk ook nog eens onbeperkt bellen.

Ik ben eind 2023 in Indonesië geweest, toen heb ik bij Medan aan de kant van de snelweg bij een tentje een data simkaart met 25GB gekocht voor omgerekend minder dan 5 euro. Toen hadden ze nog geen e-sim als optie, alleen een fysieke simkaart. Dat kan sindsdien veranderd zijn.

Geniet van je tijd daar, het is een prachtig land!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Robert Toussaint 

Welkom op de community van KPN

Nee, dat kun je niet met elkaar vergelijken!
Een los abonnement of prepaid aansluiting direct bij een provider in Indonesië is vele malen goedkoper, dan de buitenland bundel voor Indonesië van KPN.

Met een los abonnement (mist mogelijk als Nederlander) of een prepaid aansluiting bij een provider in Indonesië bel je goedkoper naar alle telefoonnummers in het land zelf, en krijg je ook veel meer data voor het gebruik van internet op je smartphone.

Als voorbeeld, met de buitenland bundel (data only) met 2 GB aan data, betaal je bij KPN E 19,99 per activatie, terwijl je voor hetzelfde geld waarschijnlijk veel meer data krijgt bij een provider in Indonesië zelf, met waarschijnlijk ook nog eens onbeperkt bellen.

Wel adviseer ik je, om eerst alle providers van Indonesië onder de loep te nemen, en te vergelijken waar je goedkoop uit bent.
Denk hierbij ook aan de dekking (4G en 5G) van de beschikbare providers.

Forum|alt.badge.img+3

Sms nu reeds BESCHERMING AAN naar 1266 om het peperdure buiten de bundel niet-EU dataverkeer van KPN te blokkeren.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 14, 2025

Welkom op de community ​@Robert Toussaint, ik sluit me aan bij wat de anderen al genoemd hebben. Met een kleine toevoeging op dit:

Ik ben eind 2023 in Indonesië geweest, toen heb ik bij Medan aan de kant van de snelweg bij een tentje een data simkaart met 25GB gekocht voor omgerekend minder dan 5 euro. Toen hadden ze nog geen e-sim als optie, alleen een fysieke simkaart. Dat kan sindsdien veranderd zijn.

Geniet van je tijd daar, het is een prachtig land!