Skip to main content

Goeiemiddag, 

Ik kom er niet helemaal uit of internet via een MiFi router nou sneller is dan via je mobiel. Afhankelijk van je router en mobiel natuurlijk. 

We zijn allemaal voorzien van een nieuw model snartphone, max 2 jaar oud. 

Gaan wonen op een jacht en hebben dus geen vaste aansluiting. 

We gaan er vooral tv op streamen en op gamen. 

Iemand hier ervaring mee? 

 

Hallo @Saskiapot74 , voor de tv zou ik kiezen voor een Digitenne-pakket.

Zowel voor de mifi-router als voor de mobiel heb je 4G/5G nodig, de snelheid wordt bepaald door de afstand tot de zendmast en de drukte op de zendmast.

Je kunt  dan een ‘onbeperkt’ abo nemen, zie de voorwaarden, om te kunnen internetten.

Voor je mobiel kun je je 06-nummer daarvoor blijven gebruiken.

A;s je kiest voor een mifi-router heb je een data-only sim nodig met een 097-nummer.

Succes.

 


Hoi @Saskiapot74! @JanD heeft al wat gras voor mijn voeten weggemaaid (waarvoor mijn dank Jan!) Wel even kleine aanvullingen nog… Bij een onbeperkt data abonnement moet je er wel rekening mee houden dat je 8Gb sowieso probleemloos kunt gebruiken per dag. Nadat je door de 8Gb heen bent kun je via mijnKPN een extra, gratis, 2Gb bundel aanvragen.
Om op de belangrijkste vraag terug te komen, is dit mogelijk (streamen en online gamen via mifi router) ja, dat is mogelijk. Moet je dit willen? Als het echt niet anders kan. zowel voor streamen als online gamen heb je een constante down en upload nodig van een toch wel redelijke snelheid. Kan een mifi router dat continu door leveren? Eerlijk? Nee, het is verre van ideaal. Voor het tv kijken zou ik dan toch een digitenne aanraden zodat mifi snelheid kan worden gebruikt voor online gamen. Verwacht echter niet dat je in de top10 kunt komen van bijvoorbeeld een potje Fifa want geheid dat de verbinding eens  of vaker zal wegvallen tijdens het gamen. Helemaal als je met de jacht in beweging bent/aan het varen bent en de mifi router steeds een nieuwe zendmast moet aanspreken.