Skip to main content

Is er inmiddels al een oplossing?

Ik ga varen tussen de Griekse eilanden .

Dan ben ik soms binnen bereik van de eiland zenders en soms zal ik terecht komen op een maritiem kanaal.

*admin: afgesplitst

Hallo @Beerwater , zet aan boord in ieder geval de “Mobiele gegevens” in je telefooninstellingen uit. Dan voorkom je ongewenst en duur internetgebruik. Sommige Griekse eilanden liggen dicht bij de Turkse kust. Pas daar ook op! Turkije is geen EU lid en valt dus buiten de regeling “Roam like Home”.


Hoi @Beerwater. Welkom op het KPN Forum! Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Vanuit KPN hebben wij geen oplossing voor internet op zee. Wellicht is er aan boord van het schip een wifinetwerk voor internetgebruik waar je gebruik van kan maken? Wij adviseren inderdaad om “Mobiele gegevens” uit te zetten, zoals RBxx hierboven al aangeeft. Als de wifi-verbinding wordt verbroken, maakt uw telefoon niet automatisch verbinding met het mobiele netwerk.


Dan ben ik soms binnen bereik van de eiland zenders en soms zal ik terecht komen op een maritiem kanaal.

Welk "maritieme kanaal" is er dan actief in de wateren waar jij gaat varen?

Jouw telefoon zal echt geen satellietverbinding opzetten en die "maritieme kanalen" waar men door op kosten gejaagd wordt worden opgezet door zendmasten op ferries en cruiseschepen. Op de Noordzee zie je ook dergelijke zendmasten op windmolens maar ik ken geen situaties rond Griekenland waarbij zoiets speelt.

Pas alleen op onder de kust van Turkije en Albanië en als je in de buurt van ferries of cruiseschepen bent.


Op de website van KPN kom ik dat soms tegen.

Ook de Noordzee ferry waarschuwen er voor.

In de Saronische zee varen ook veel ferries. Daarom verwacht ik daar hetzelfde.