Skip to main content

Portforwarding:

Het lukt met mijn huidige 4g kaartje niet. 

In de dmz, portforwarding ingesteld maar werkt niet.

APN verandering naar advancedinternet werkt ook niet. Dit is geen data abonnement maar een half data abonnement denk ik. 

 

Bellen met KPN na 5x opgegeven, 2x ophangen na een uur in de wacht te hebben gestaan, beloven terug te bellen binnen 3 dagen (nopes), 5 euro betalen om een antwoord te mogen stellen....  Hopeloos. 

Wie weet wat mogelijk is? 

 

Thx Harald 

 

Waar zit dat 4G kaartje in?

Op welk apparaat wil je port-forwardings instellen?

Je zegt dat DMZ ook niet werkt. Gebruik je dan wel het juiste publieke IP adres om een verbinding mee op te zetten?


KuWFi Outdoor Router 4G LTE SIM Card Waterproof WiFi Router Support Port Mapping DMZ Setting Work with 48V POE Switch. 

Exter ip is duidelijk, tracken naar extern werkt. Alleen naar binnen lijkt niet aan te komen, alsof er een filter op zit., mogelijk een firewall op de APN. Ik begreep dat de APN 'advancedinternet' alle faciliteiten had maar dat lijkt nu niet zo te zijn. 

 

 

Voor allemaal in te gaan op hardware en instellingen wil ik duidelijkheid over onderstaande vraag, is dat niet het geval heb ik niet een volledig internet abonnement en moet ik het opzeggen. 

 

Mijn vraag is of er een KPN abonnement is met een geschikte APN die portforwarding mogelijk maakt. 

Harald 

 


Met de APN advancedinternet staat de lijn naar jouw router volledig open en moet het mogelijk zijn om met port-forwardings de service op jouw netwerk te benaderen.


Dank je voor de info.

Moet ik zoeken wat er fout gaat, externe ip adres lijkt me duidelijk maar zal nog een keer nagaan door hé kaartje ergens anders in te zetten en controleren.

 

Harald 


Ik heb het gecontroleerd, van buitenaf alleen poort 53 en 80 open, dns en http en de rest niet.

 

Wan adres was 89.200.108.##

 

Advancedinternet heeft denk ik niet (meer) alles open staan. 

 

Harald


Poort 53 zou niet open mogen staan en voor TCP poort 80 zal je dan wel een port-forwarding hebben staan of een apparaat in de DMZ hebben staan die naar TCP poort 80 luistert.

Van welke poorten zou je nog meer verwachten dat deze open staan?

Plaats anders eens screenshots van de port-forwardings op de router.


Het werkt nu na alles herstart te hebben.

Het lijkt alsof bij een volgende wan connectie het wan ip adres niet wordt geüpdate.

Na powerdowns wel. Er is nog geen andere firmware. 

Dank voor het meedenken. 

Harald