Skip to main content

Hallo,

 

Ik wil graag een abonnement met toestel nemen en ik zou graag willen weten of dit dus mogelijk is met een Revolut rekening. Ik heb wel een IBAN (niet Nederlands, wordt over een paar maanden wel gefaseerd veranderd naar Nederlandse IBAN) en een fysieke debit kaart waar de IBAN niet op is vermeld, maar wel dus gewoon gelinkt is met mijn Revolut rekening met desbetreffende IBAN. Ik weet dat ze bij andere providers een bankpas met de opgegeven IBAN vragen bij de betaling wat dus niet mogelijk is. Bankoverschrijving en ideal betalingen zijn wel gewoon mogelijk met Revolut. Ik hoor verschillende verhalen op dit forum. Dus weet iemand of Revolut te gebruiken is?

Hallo @Philippe94 ,

Ja, Revolut mag gewoon gebruikt worden voor het aanvragen van een aansluiting.

bron: 

 


Maar hoe wordt er dan gecheckt of je rekening 'actief' is? Want je moet vaak een bedrag pinnen aan de deur en als ik dan mijn debit kaart gebruik zonder IBAN is dat dan gewoon mogelijk?

 


Hallo @Philippe94 ,

Ja, Revolut mag gewoon gebruikt worden voor het aanvragen van een aansluiting.

bron: 

 

Maar hoe wordt er dan gecheckt of je rekening 'actief' is? Want je moet vaak een bedrag pinnen aan de deur en als ik dan mijn debit kaart gebruik zonder IBAN is dat dan gewoon mogelijk?


Je maakt toch tegenwoordig gewoon 0,01 over?  Nog nooit aan de deur gepind.


Je maakt toch tegenwoordig gewoon 0,01 over?  Nog nooit aan de deur gepind.

Was bij mijn huidige provider de laatste keer wel het geval vandaar dat ik het vraag, maar als het bij kpn niet het geval is dan zie ik inderdaad geen probleem voor mezelf. Bedankt!


Een nieuwe klant moet volgens mij inderdaad 1 cent pinnen. Dit moet echt met een pinpas met pincode. Het kan bijvoorbeeld niet contactloos. Dat laatste is wel eens een probleem. Want sommige mensen weten hun pincode niet en willen die ene cent contactloos pinnen. Kan dus niet.

Lees bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/streng-beveiligingsbeleid-zorgt-ervoor-dat-mijn-bestelling-wordt-geannuleerd-577104

Bij het verlengen hoeft er niet gepint te worden. PostNL gooit de doos met je nieuwe toestel gewoon voor de deur, drukt ff op de bel en weg is die.


Een nieuwe klant moet volgens mij inderdaad 1 cent pinnen. Dit moet echt met een pinpas met pincode. Het kan bijvoorbeeld niet contactloos. Dat laatste is wel eens een probleem. Want sommige mensen weten hun pincode niet en willen die ene cent contactloos pinnen. Kan dus niet.

Lees bijvoorbeeld:

https://forum.kpn.com/mobiel-15/streng-beveiligingsbeleid-zorgt-ervoor-dat-mijn-bestelling-wordt-geannuleerd-577104

Bij het verlengen hoeft er niet gepint te worden. PostNL gooit de doos met je nieuwe toestel gewoon voor de deur, drukt ff op de bel en weg is die.

En ik ga er dan van uit dat ze dan ook de IBAN checken op de pas die er bij mij niet opstaat? Weet wel degelijk de pincode van mijn pas dus dat zou het probleem niet zijn.


Dat weet ik niet.


Hoi @Philippe94, welkom op ons forum!
Ik zie dat de community je al aardig op weggeholpen heeft!

Om een toestel in ontvangst te nemen zul je wel een fysieke pinpas moeten hebben, zonder pinpas gaat dat dus niet lukken.
Je kunt wel een sim-only abonnement nemen.