Skip to main content

Ik zou graag een nieuw telefoonabonnement willen aanschaffen maar ik wil het in termijnen betalen, maar als ik hem wil bestelen staat er hoe de gezinssituatie is ik woon alleen met me vader, dus idk hoe dat in ze werking gaat kan ik dan wel gewoon me eigen telefoon abonnement bestelen of moet ik telefonisch contact opnemen met jullie en dan de situatie uitleggen

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Me moeder is helaas overleden, en me vader heeft geen werk in verband met Corona, maar ik zou hem sowieso zelf willen betalen in termijnen inplaats van jet hele bedrag dus daarom wou ik weten of ik hem wel gwn kan aflossen en elke maand 41 euro te betalen voor de iPhone 13 pro max of kan dat niet wegens de situatie 


Hallo @Anaisx010 , als je meerderjarig bent, dus 18+, kun je zelfstandig een telefoonabo bestellen bij KPN, het adres waar je bij de gemeente ingeschreven staat, is het adres dat je op moet geven en dan gewoon online kijken wat de mogelijkheden zijn. De enigste uitleg aan KPN is het naar waarheid invullen van de vragen die ze stellen.

Denk er wel aan dat als je een telefoon koopt die duurder is dan €250 je bij de BKR geregistreerd wordt en dat kan negatieve gevolgen hebben voor andere  (toekomstige) financiële verplichtingen.

Succes.

 


Ik bem 19 jaar en ik heb al werk, maar het verschild echt hoeveel ik verdien, dus ja wat is dr beste opstie een afspraak maken bij een kpn winkel en daar verder gaan, of gwn online bestellen en dan gewoon alles invullen, wamt als ik hem wil bestellen staat er of ik gehuwd ben etc maar ik woon thuis met me vader wat moet ik dan invullen?

 


Ik bem 19 jaar en ik heb al werk, maar het verschild echt hoeveel ik verdien, dus ja wat is dr beste opstie een afspraak maken bij een kpn winkel en daar verder gaan, of gwn online bestellen en dan gewoon alles invullen, wamt als ik hem wil bestellen staat er of ik gehuwd ben etc maar ik woon thuis met me vader wat moet ik dan invullen?

Hallo @Anaisx010 , wat ik eerder schreef, je kunt het online via www.kpn.com regelen en als ze vragen of je getrouwd bent geef je in JA, of NEE, al naar gelang of je getrouwd bent of niet.

 


Ik bem 19 jaar en ik heb al werk, maar het verschild echt hoeveel ik verdien, dus ja wat is dr beste opstie een afspraak maken bij een kpn winkel en daar verder gaan, of gwn online bestellen en dan gewoon alles invullen, wamt als ik hem wil bestellen staat er of ik gehuwd ben etc maar ik woon thuis met me vader wat moet ik dan invullen?

Als dat je werksituatie is en je bent pas 19 jaar dan zou ik nooit zo'n duur toestel kopen, zeker niet op afbetaling. Als je verdiensten zo verschillen en je raakt op een gegeven moment in de problemen dan heb je een negatieve BKR registratie. Dat kan en zal je nog lang achtervolgen. Ben verstandig alsjeblieft en doe het niet. 


Het enige wat ik moet betalen elke maand is me zorg verzekering, dus dat is geen probleem, maar ik wou al heel graag die telefoon, dus ik ga het gewoon overwegen om elke maand 41 euro te betalen en de rest dan wat erbij hoort 


Het enige wat ik moet betalen elke maand is me zorg verzekering, dus dat is geen probleem, maar ik wou al heel graag die telefoon, dus ik ga het gewoon overwegen om elke maand 41 euro te betalen en de rest dan wat erbij hoort 

Je woont.op jezelf toch? Het is en blijft jouw keus natuurlijk. Het is alleen een goed bedoeld advies. 


Nee woon alleen met me vader, omdat me moeder is overleden, daarom maar ik wil oo my rekening doen, alleen de situatie over financiën zijn niet 100% rond 

 


Ik bem 19 jaar en ik heb al werk, maar het verschild echt hoeveel ik verdien, dus ja wat is dr beste opstie een afspraak maken bij een kpn winkel en daar verder gaan, of gwn online bestellen en dan gewoon alles invullen, wamt als ik hem wil bestellen staat er of ik gehuwd ben etc maar ik woon thuis met me vader wat moet ik dan invullen?

Als het via de website niet lukt vanwege de inkomenstoets, dan lukt het in de winkel ook niet. Daar vult een medewerker achter de balie gewoon hetzelfde formuliertje in. De uitkomst zal hetzelfde zijn.

 


... elke maand 41 euro te betalen ...

Anders gewoon nog ff wachten. Elk maand dat je wacht spaar je 41 euro, wat dus zorgt dat je een groter aandeel meteen kunt betalen en € 1,70 omlaag gaat in de toestelkosten per maand.

Zegt ik dat zo goed? 🤔


U heeft helemaal gelijk


U heeft helemaal gelijk

En zodra je onder de €250 toestelkrediet komt is er ook geen BKR-registratie. 


Hallo @Anaisx010, begrijp dat je inmiddels volwassen bent. Op 19-jarige leeftijd ben je immers volwassen. Je woont echter nog bij je vader? Dan vul je bij de inkomens-lasten-toetsing in: Ongehuwd en bij woonlasten vul je €1,00 in (€0,00 accepteert het systeem namelijk niet). Bij inkomen vul je vervolgens jouw inkomen in. Mocht er eventueel een afwijzing als uitkomst zijn, dan kan een medewerker aan de telefoom of in de winkel daar ook niets aan veranderen. 

Meer over het maandelijks betalen voor een telefoon vind je op de KPN website.Â