Skip to main content
Vraag

Is het mogelijk om eerder over te stappen naar KPN?

• May 15, 2026
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

Mijn huidige abonnement loopt 18 mei af en ik heb een abonnement afgesloten bij kpn maar er staat dat hij pas 15 juni start. Kan dit vervroegd worden naar 19 mei?

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 15, 2026

Beste ​@Moyra maak je gebruik van de overstap service bij KPN?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 15, 2026

Hi ​@JanD 

Is dat automatisch als je nummerbehoud aanvinkt? dat heb ik wel gedaan namelijk.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 15, 2026

Beste  ​@Moyra dan loopt je huidige abonnement tot 15 juni en dan neemt KPN het over, je komt dus niet zonder diensten te zitten. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 15, 2026

Hallo ​@Moyra 

KPN zegt uit jouw naam het abonnement op bij je huidige provider. Daarbij wordt de wettelijke opzegtermijn van een maand in acht genomen. Dat duurt tot 15 juni. Dan draagt de provider het nummer over aan KPN en begint hier jouw nieuwe abonnement. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Je hebt pas vrijdag 15 mei je abonnement genomen bij kpn. Met nummerbehoud, want je wilt natuurlijk geen ander nummer. 

KPN heeft ook direct je abonnement bij je huidige provider opgezegd. Maar nu komt het: er is een wettelijke opzegtermijn van 1 maand. 

Bij je oude, huidige, provider stopt het dan ook 15 juni en op die datum kan kpn logischerwijs ook pas je nummer van hen krijgen. 

Hopelijk is het zo duidelijk. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Moyra! Als eerste: welkom bij KPN! Zoals je merkt denkt iedereen graag even mee. We zullen altijd kiezen bij een overstap voor het vroegst mogelijk beschikbare moment om een nummer over te nemen. Ik vermoed ook dat er sprake is van een maand opzegtermijn bij je huidige provider maar dat zal je dan even moeten navragen bij deze partij. 

Nogmaals van harte welkom en mocht je verder nog vragen hebben stel die dan gerust! We helpen graag.