Skip to main content
Vraag

Is mijn aanvraag voor een duo-sim goed gegaan?

• March 10, 2026
  • 8 reacties
  • 44 keer bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb telefonisch een duo-sim besteld. De klantenservice mevrouw was nieuw en had hier nog niet eerder van gehoord. Dat kan.

In de bestellingsbevestiging staat echter een "sim-kaart" vermeld, kosten nul euro. Zie bijlage. Ik heb 5 keer gevraagd of ze écht een duo-sim heeft besteld voor me.

Vraag: krijg ik nu een 2e enkele sim-kaart erbij voor in tweede toestel, of heeft ze het toch fout gedaan?

Groetjes

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 10, 2026

Afwachten maar en erop vertrouwen dat ze het goed heeft afgehandeld.

En anders kun je na ontvangst altijd nog een keertje bellen. Of langsgaan bij een KPN-winkel, daar krijg je het kaartje direct mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

Er is geen kpn winkel in mijn directe omgeving. Maar ik zou verwachten dat als ik duo bestel er ook duo op de bevestiging staat niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

Is duo-sim overigens gratis?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 10, 2026

Ja, dat kost niets extra. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 10, 2026

Het is overigens wel zo dat je maar 1 toestel tegelijk kunt gebruiken zoals je waarschijnlijk wel al weet.

1 nummer met 2 simkaarten ​@Wenda 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 10, 2026

@JanD klopt, dat is de bedoeling, dank je.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Wenda. Welkom op de Community! In sommige bevestigingen wordt inderdaad alleen sim-kaart genoemd, ook als het om een duo-sim gaat. Maar zonder het zelf te kunnen nakijken in ons systeem durf ik niet met zekerheid te zeggen wat er precies is besteld.

Heb je het simkaartje inmiddels al ontvangen? Zo ja, is het uiteindelijk een duo-simkaart of toch een gewone (enkele) simkaart?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2026

@Vikash van KPN dat kan ik je hopenlijk vanmiddag vertellen als de postbode is geweest 😄😄