Skip to main content

Ik heb deze week mijn abonnement opgewaardeerd naar unlimited. Dit omdat ik veel moet zoomen… krijg ik dit: 

Beste klant, u hebt nu 80% verbruikt van uw 5 GB dagbundel. Bij 100% verbruik verlagen we de internetsnelheid. Liever uw maximale internetsnelheid behouden? Zet dan de Gratis 1 GB NL extra bundel aan in de MijnKPN app. Of sms NL1000 AAN naar 1266. Groet, KPN .. 

Dat is toch wel bijzonder, want op de site staat niks over een fair use policy: "Is er een fair use policy voor onbeperkt bellen bij mijn Sim Only abonnement?

Nee, die is er niet. Onbeperkt bellen is ook echt onbeperkt bellen. En als je MB's op zijn? Dan verlagen we je alleen je snelheid, maar brengen we geen extra kosten in rekening.

Liever nog even doorgaan op de hoge snelheid? Kies dan voor onbeperkt bij je Sim Only, met onze Unlimited data bundel. Of zet een extra databundel aan." --> en dat is exact wat ik gedaan heb, gekozen voor Unlimited data. #hoedan

 

 

Het is zeker wel onbeperkt bellen met een max van 5gb per dag. Je kunt onbeperkt als je het nodig bent steeds opnieuw 1gb extra aanvragen. Dit kost niks. Is wettelijk zo geregeld binnen de EU. Dit is bij iedere provider het geval. Mede ook om de drukte/overlast op het mobiele netwerk te voorkomen. 

 

Alle informatie kun je vinden onder de blauwe text 'meer informatie' bij afsluiten abonnement of bij de veelgestelde vragen. 

 


Staat wel gewoon op de site:

En bij andere providers werkt het op precies dezelfde manier. 


Ik vind dit wel hoge vorm van misleiding, dat andere providers dit doen boeit mij niet. Ik heb gezocht op aanvullende voorwaarden, in de bijlagen, niks te vinden (vanuit de app).

 

Moet ik dan nu de hele dag sms berichten gaan sturen...


Of nog veel beter: zorgen dat je gewoon vast internet hebt. 


Even googlen op "kpn unlimitid", en deze staat bovenaan:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

Daar staat alles in.


Ik heb gezocht, maar dat ik niks gevonden heb maakt het niet minder raar. Dit moet gewoon op de aanbieding staan, wat moet ik verder nog weten.... Ook dat dit kennelijk normaal is bij andere providers, wat heb ik daar aan? Hoe moet ik dat weten? Ik wil gewoon een goed werkende oplossing, en dat er bij het woord "ongelimiteerd" kennelijk allerlei limieten zitten is gewoon misleiding.

En ja, thuis heb ik gewoon glasvezel, maar zit nu een tijdje in een ander huis vanwege verbouwing. En nu moet ik kennelijk meermalen per dag een smsje sturen.. pfff wat een droeftoeterij


Wees blij dat je bij KPN zit, bij T-Mobile heb je na die 5Gb helemaal geen verbinding meer tot je aangevuld hebt, KPN gaat nog traag door.

Voor veel gebruik is er geen mobiel alternatief dat vlekkeloos werkt, geen enkele provider hanteerd onbeperkt zonder een ingebouwde horde, dit om het netwerk niet te laten overbelasten door misbruikers die dat gaan gebruiken om onbeperkt te gaan downloaden.


Het is zeker wel onbeperkt bellen met een max van 5gb per dag. Je kunt onbeperkt als je het nodig bent steeds opnieuw 1gb extra aanvragen. Dit kost niks. Is wettelijk zo geregeld binnen de EU. Dit is bij iedere provider het geval. Mede ook om de drukte/overlast op het mobiele netwerk te voorkomen.

 


Wat is er wettelijk geregeld, niet de limiet van 5Gb met 1 Gb aanvullers, dat mag elke provider voor zichzelf bepalen.

Enige wat wettelijk is geregeld is welke banden er gebruikt mogen worden en dat 06 nummers niet meer voor data only apparaten gebruikt mogen worden.


Snap dat ik hier door de KPN fanboys beantwoord wordt, maar probeer eens uit te zoomen en de customer journey te bekijken.

Dan zie je dat ik "Unlimited" koop en dus niet geïnteresseerd ben in wat de concurrent allemaal nog veel slechter doet of wat een eventuele wetgever bedacht zou hebben. Wees gewoon eerlijk en transparant, want jongens ik heb echt gegoocheld, ik ben niet achterlijk, ik ken de geruchten ook. Nu ben ik afgescheept met een jaren 80 oplossing, puur doordat men vanuit wantrouwen redeneert.


Dan heeft u denk ik toch verkeerd gegoogeld...


Ik ben blij dat die 5Gb en dan aanvullen er is, voor de gewone gebruiker kan mobiel internet wel eens lastig worden als er horden unlimited gaan gebruiken, dan gaan er namelijk heel veel met een thuisverbinding over op mobiel en gaan de boel over belasten.

En als ik google op kpn en unlimited krijg ik gelijk de 5gb met aanvullers te zien, zelfs met duckduck als eerste hit.

Lijkt mij iets van lezen wat je wilde, niet wat er staat.😉

 

p.s. Ik ben geen KPN fanboy, als een ander dezelfde kwaliteit leverd als KPN voor hetzelfde geld of goedkoper had ik daar nog gezeten, boeit mij werkelijk helemaal niks welke naam er boven de facturen staat, het moet goed zijn.