Skip to main content

Hi,

Ik ben inmiddels al ontzettend lang bezig met het erdoor heen krijgen van een naamswijziging, maar het bekende van het kastje naar de muur verhaal is inmiddels weer om de bocht komen kijken. Een ontzettend moeizaam proces en weinig behulpzame, meedenkende medewerkers.

Nu zou ik graag mijn mobiele abonnement willen verlengen, maar ik zal mij waarschijnlijk moeten legitimeren bij ontvangst. 

Is er een optie om dit eindelijk opgelost te krijgen?

Ik hoor het graag.

Is het enkel het aanpassen van een naam of is het van de ene naar de andere persoon? Want bij dat laatste zal een contractsovername moeten plaatsvinden.


Hi @Ik_Hussel 


Enkel de wijziging van de geslachtsnaam. Ik ben nog steeds een en dezelfde persoon, alleen met een andere achternaam. Het thuisabonnement staat ook gewoon goed, enkel mobiel niet..


Ik kan dus net zo goed een nieuw abonnement aanvragen met nummerbehoud. Toch? :’)


Toen ik nog in de winkel werkte kon ik dit eenvoudig zelf aanpassen, en lukte mij dit niet dan kon ik een belletje plegen naar mijn collega's van de klantdatadesk. Alleen uiteraard had ik dan gewoon een legitimatiebewijs voor me wat ze op dit forum of de klantenservice niet hebben. Mijn advies zou dan ook zijn om naar een van de vele KPN winkels te gaan. Dit kan wel enkel tijdens kantooruren ook al is de winkel in de avond geopend. 


Toen ik nog werkte voor Telfort en later KPN kon ik het ook gewoon. Kennelijk is het nu ontzettend moeilijk geworden om iemand te helpen met niet alledaagse dingen, haha. Anyhow: thanks, @Ik_Hussel 


Ik kan dus net zo goed een nieuw abonnement aanvragen met nummerbehoud. Toch? :’)

In theorie wel, is wel altijd onhandig met een simwissel maar I.v.m. black friday zitten er geen aansluitkosten op een nieuw mobiel abonnement.


Hoi @Ste_Lau, welkom! Onhandig dat het allemaal zo lang duurt. Je geeft aan dat het gaat om het wijzigen van je achternaam. Voor de volledigheid daarover het volgende: als het erom gaat dat jouw achternaam een aanvulling heeft gekregen vanwege huwelijk of iets dergelijks, dan hoeft dit bij ons niet aangepast. Onze abonnementen ga je aan op je ongetrouwde naam. Zolang die naam ook nog aanwezig is op je identificatie dan is er geen probleem.

Als het gaat om echt het volledig wijzigen van je achternaam, dan zouden we dit moeten kunnen wijzigen. Hoewel het nodig kan zijn dat hier contractsovernameproces voor gevolgd moet worden.

 

Ik kan dus net zo goed een nieuw abonnement aanvragen met nummerbehoud. Toch? :’)

En wat dit betreft, nummerbehoud is niet mogelijk als je nummer al bij KPN zit. 

 

We zijn een aantal dagen verder, is dit inmiddels voor je aangepast? Anders zou ik je ook aanraden om (met documentatie) naar de winkel te gaan, dat is waarschijnlijk de kortste klap. Als je wel graag via het forum wilt, geen probleem. Vul dan je forumprofiel in en reageer hier weer. Dan kijk ik dit na hoe de status is en wat we kunnen doen.