Skip to main content

Hi,

Wil een speciaal geval voorleggen:

Mijn dochter zit momenteel in Barcelona, en onlangs is haar telefoon gestolen. Wij hebben toen een nieuwe simkaart aangevraagd, welke opgestuurd is naar ons (thuis in NL) per post. Echter, op advies van KPN) ben ik diezelfde dag ook naar KPN winkel gegaan en heb daar ook een nieuwe SIM-kaart geregeld, aangezien dat sneller was. Deze is meteen geactiveerd, en die heb ik vervolgens naar Barcelona opgestuurd.  

Nadat de (niet geactiveerde) SIM-kaart bij ons binnen kwam via de post, hebben we deze voor de zekerheid ook naar onze dochter gestuurd. Nu is deze niet-geactiveerde kaart bij haar aangekomen, en de geactiveerde kaart niet. Heel onhandig dus, Mijn vraag is nu: kan dit nu omgedraaid worden, d.w.z.: kan de niet-geactiveerde kaart alsnog geactiveerd worden, en de reeds geactiveerde kaart gedeactiveerd worden?  Het is dus nogal een speciaal geval, dus zou handig zijn wanneer ik hier iemand over zou kunnen spreken van KPN om hulp te krijgen hoe dit z.s.m. op te lossen.

Note: ik heb van beide simkaarten de codes

Ik hoor graag, alvast dank! 

Mvg, Sake

Hoi, altijd lastig als het in het buitenland gebeurt. En het lijkt een catch22 maar,

Geactiveerde kaart weer laten deactiveren. Dat kan telefonisch. 

Niet Geactiveerde kaart activeren. Dat kan via de website, maar mogelijk ook direct in het bovenstaande gesprek. 

Http://kpn.com/activeren 

Of anders ook telefonisch. 

Nr. Kpn 0800-0402 . 


beste Peter,

 

Veel dank voor je reactie! Ik ga het zo doen. Heb inmiddels KPN gesproken, zij zijn inderdaad bezig om de kaart te deactiveren en de andere kaart erna te activeren. Ik ga er over terug gebeld worden. Hoop dat het allemaal lukt, zodat mijn dochter eindelijk weer een werkende telefoon heeft in Barca.  Als dergelijk ongemak in het buitenland gebeurt is zondermeer extra lastig, maar hopelijk is vandaag oplossing voorhanden.

 

Mvg,

Sake


Het zou moeten lukken. 

Tijdelijk een Spaanse prepaid sim had ook nog gekunt. 

Hij was gestolen dus ik neem aan dat ze daar een nieuwe telefoon heeft gekocht. 

Hopelijk verloopt de vakantie verder zonder problemen!


Net feedback van KPN, het is helaas niet gelukt :-(

Systeem issue om actieve kaart te deactiveren en andere kaart activeren.  Echt vervelend.

Ze sturen weer een andere SIM kaart op (die ik weer naar Barca moet doorzetten).  Daarmee zou het moeten lukken

Hopelijk komt de active SIM alsnog aan (door post vertraging ofzo), dat zou mooiste zijn. Maar heb mijn dochter ook aangegeven een spaanse sim te overwegen voor de time being, ze heeft idd al een nieuwe telefoon. 

Gedoe allemaal… waardeloos. In ieder geval dank voor je meedenken! 


Oei @Sake71, dubbel pech op deze manier 🙁

Ik hoop met je mee dat de geactiveerde simkaart alsnog snel binnen komt!