Skip to main content
Van KPN(?) ontvang ik 30/9 een sms bericht dat ik een simkaart zou hebben besteld met een daarbij behorend bestelnummer. En vervolgens twee uur later een bericht dat ik de simkaart krijg toegezonden (niet ontvangen). Dit bericht is voorzien van een foto van een voorbeeld PUK-code kaart.



Op 30/9 ontvang ik ook een email naar aanleiding van een bezoek dat ik heb gebracht aan MijnKPN of contact met een van de medewerkers. Laatste getal van het klantnummer klopt niet, wel het juiste telefoonnummer, wel de juiste email en juiste mobiele telefoonnummer als contactnummer. Deze email is ondertekend met Jörg Kramer, directeur Klantenservice. Ik twijfel aan de juistheid van de berichten, kunt u dit nagaan?



Groet,

Ben
Beste @leffe02, welkom! Ik zie inderdaad dat er een nieuwe simkaart besteld is. Wij doet dit met een sms-verificatie, dus degene die het toestel in handen heeft, heeft hiervoor toestemming gegeven. Normaliter is dit de contractant. Is het niet de bedoeling geweest dat je een nieuwe simkaart kreeg? Ik hoor het graag van je.
Het was niet de bedoeling een nieuwe simkaart te bestellen. Blijkt nu dat er is gefraudeerd (Sim-swapping) met de simkaart van mijn partner (€ 119,- boven de bundel) en mijn simkaart is geblokkeerd (€ 160,- boven de bundel). Een raadsel hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik heb telefonisch melding gemaakt en nieuwe simkaarten aangevraagd en in de kpnshop laten installeren. Nu nog afwachten of het voor ons financiële consequenties heeft.
Wat vreselijk! Ik zie dat mijn collega's dit ook direct bij Security hebben aangemeld, dus ik ga er vanuit dat dit dan ook correct opgepakt wordt vanuit ons. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan zeker weten!

Dank!