Skip to main content

Ik heb een KPN abonnement en heb op 2 iPhones XS (net een nieuwe) hetzelfde probleem: wanneer ik onderweg ben en een app wil openen (bijv Pinterest of whatsapp) kom ik er niet in. Ik heb wel bereik geeft m’n telefoon aan, maar de inhoud van de app bereik ik niet, hij blijft maar verbinding zoeken. De enige oplossing, helpt eigenlijk altijd, is uit en aan. Maar om dit nou altijd te moeten doen? Netwerkinstellingen al 2x hersteld. Ik dacht eerst dat het aan m’n oude toestel lag, maar dat is niet het geval. Ik wil erg graag van dit probleem af. Overigens had ik hiervoor een iPhone 8 en daar had ik dit probleem niet. 

Hallo @Berg71, welkom op ons forum! Wat een bijzonder probleem. Mijn eerste ingeving was dat je misschien onvoldoende data had, waardoor de snelheid verlaagd werd naar 64 Kbit/s. Dat is genoeg om Whatsapp berichten te ontvangen, maar niet voldoende om gebruik te maken van bijvoorbeeld Pinterest. Maar toen las ik dat het helpt om jouw toestel opnieuw op te starten. Daaruit kan ik opmaken dat het probleem niet de hoeveelheid data is. Je hebt de netwerkinstellingen ook al twee keer hersteld, lees ik. Heb je jouw toestel ook al voorzien van de nieuwste update? Soms zit hier de kink in de kabel.

Mocht een update niet aan de orde zijn of niet helpen, dan wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om (als het kan graag een ander toestel dan de iPhone XS). Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?

 


Dank voor de reactie, ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice (is op zich al een uitdaging 🙄). Ik kreeg te horen dat mijn simkaart verouderd is en dat de klantenservice een waarschuwing zag in mijn contract. Bijzonder (slechte service) dat ik als klant hier geen melding van krijg, maar hopelijk is m’n probleem snel opgelost. 


Er is een nieuwe simkaart onderweg, begrijp ik? Dat is heel fijn! Hopelijk lost deze het probleem op. :blush: