Skip to main content
Vraag

kan bij verlenging geen mobiel in de winkel afrekenen

• October 6, 2026
  • 0 reacties
  • 8 keer bekeken

Beste KPN,

Ik wil graag mijn mobiele abonnement bij KPN verlengen en daarbij een nieuwe telefoon aanschaffen. Ik wil deze telefoon in de KPN-winkel direct volledig afrekenen.

Vooraf heb ik hierover telefonisch contact gehad met KPN. Mij is toen nadrukkelijk verteld dat dit mogelijk is: ik zou mijn huidige abonnement kunnen verlengen en de nieuwe telefoon in de winkel direct volledig kunnen betalen.

Tot mijn verbazing werd mij in de KPN-winkel verteld dat dit niet mogelijk is en dat dit alleen zou kunnen bij het aangaan van een nieuw abonnement. Er werd zelfs gezegd dat ik mijn huidige contract dan maar gewoon moest beëindigen.

Dit vind ik erg vreemd, zeker omdat ik vooraf telefonisch andere informatie heb gekregen. Daarnaast vond ik de manier waarop ik in de winkel te woord ben gestaan zeer teleurstellend. De twee medewerkers kwamen erg nonchalant over en deden weinig moeite om naar een oplossing te zoeken of uit te leggen waarom de informatie van de klantenservice niet zou kloppen.

Ik wil daarom graag van KPN zelf duidelijkheid:

1. Kan ik mijn huidige mobiele abonnement verlengen en daarbij een nieuwe telefoon aanschaffen?
  2. Kan ik de telefoon bij een verlenging in de winkel volledig in één keer afrekenen?
  3. Zo ja, waarom is mij in de winkel verteld dat dit niet mogelijk is?
  4. Zo nee, waarom geeft de telefonische klantenservice aan dat dit wél mogelijk is?

Ik verwacht graag een duidelijke uitleg en oplossing, want op deze manier krijg ik als klant tegenstrijdige informatie vanuit KPN en word ik in de winkel vervolgens afgescheept.

Ik ben hierover zeer ontevreden en hoor graag hoe KPN dit gaat oplossen.