Skip to main content

Weet iemand of je een limiet kan zetten op het MB verbruik. Dus ik heb een abonnement van 2000 mb en ik wil er nooit boven komen. Kan KPN dan na die 2000 mb een stop zetten?

Hallo @Gerdinus 

 

Via KPN kan dat niet, maar in je mobiel meestal wel.
De KPN factuur periodes kunnen tegenwoordig op willekeurige momenten in een maand beginnen, dat kan je terugvinden op je factuur of in MijnKPN.
Stel de limiet ook iets lager in want die meting is nooit 100% gelijk met wat KPN meet en je moet dus ook de juiste dag en tijdsduur instellen waartussen hij moet meten.

 


Via KPN kan dat niet. Hoefd ook niet, omdat je betaald toch niks extra buiten je bundel. Er wordt dan alleen die snelheid verlaagd.

Wat wel kan is om dat limiet op jou (Android) toestel zelf in te stellen. (Instellingen - verbindingen - gegevensgebruik - factuur cyclus en..., daar zit die optie bij mijn Samsung.)


Via KPN kan dat niet. Hoefd ook niet, omdat je betaald toch niks extra buiten je bundel. Er wordt dan alleen die snelheid verlaagd.

Wat wel kan is om dat limiet op jou (Android) toestel zelf in te stellen. (Instellingen - verbindingen - gegevensgebruik - factuur cyclus en..., daar zit die optie bij mijn Samsung.)

Oh ik heb geen Samsung. Het gaat overigens over de mobiel van mijn opa. Die heeft een iPhone, maar als ik het goed begrijp kan hij dus nooit hoge kosten maken als zijn 2000 mbs op zijn? Dan wordt dus alleen de snelheid zo verlaagd dat hij er niks mee kan?


Ja klopt:

 

Tarieven Mobiel Internet

Je betaalt nooit voor MB’s buiten je abonnement in Nederland en de EU. Wel wordt de maximale snelheid voor de rest van de maand verlaagd naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s upload. Je ontvangt een sms-bericht als je 50%, 75% en 100% van je MB’s verbruikt hebt.

Minuten, sms’jes en MB’s die je over hebt, kun je niet meenemen naar de volgende maand.


Ja klopt:

 

Tarieven Mobiel Internet

Je betaalt nooit voor MB’s buiten je abonnement in Nederland en de EU. Wel wordt de maximale snelheid voor de rest van de maand verlaagd naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s upload. Je ontvangt een sms-bericht als je 50%, 75% en 100% van je MB’s verbruikt hebt.

Minuten, sms’jes en MB’s die je over hebt, kun je niet meenemen naar de volgende maand.

Geweldig! Heel erg bedankt voor de uitleg!


Hi @Gerdinus, ik zie dat @Joris62 en @GeSp jou en je opa al gerust hebben weten te stellen, helemaal top!

Met de 64Kbit/s zal je opa overigens nog wel een Whatsapp berichtje of mailtje zonder afbeelding kunnen verzenden of ontvangen, mocht dat nodig zijn 😊