Skip to main content

Hopelijk kan iemand me hier wel helpen na een desastreuze ochtend waarbij ik probeer contact te zoeken met KPN waarbij ik geen actief telefoonnetwerk nodig heb…

Sinds gisteren ben ik over van Vodafone naar KPN (beiden eSim). Ik had alles tijdig geactiveerd dus dacht: alles is helemaal check. Echter kwam ik er vandaag buiten achter dat ik helemaal geen bereik heb, dus mijn eSim is helemaal nog niet werkend.

Nu probeer ik al de hele ochtend de eSim te activeren, maar ik blijf hangen op de stap waarbij ik een code gestuurd krijg naar mijn telefoon - maar ik heb natuurlijk geen bereik! Ik kan nergens een oplossing vinden en KPN kan me ook niet te woord staan via de chat of elders.

Kan iemand me helpen? Ik ben nu totaal niet meer bereikbaar.

Ook op Facebook geen gehoor, ondertussen al halve dag zonder bereik en zonder hulp...


Hallo @Wemby 

 

Volgens mij volg je de verkeerde procedure, je volgt wel deze stappen?:

Nieuw abonnement?

Je ontvangt na je bestelling een e-mail waarmee je jouw KPN ID kunt aanmaken.

Als je daarna ingelogd bent in de MijnKPN app hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen.

1. Maak een KPN ID aan
2. Koppel je bestelling aan je KPN ID
3. Download de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
4. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

Bron: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

 

Als het niet wil lukken zou je even naar een een KPN winkel kunnen gaan, daar kunnen ze je het snelst helpen om je weer bereikbaar te krijgen.


Het advies van GeSp zou ook de mijne zijn @Wemby. Ben je nog verder gekomen? Anders zou ik inderdaad even langs een winkel in buurt gaan zodat dit meteen opgelost kan worden.


Het blijkt echt een doolhof te zijn, want ja die stappen volgde ik exact op, maar kennelijk werkt de app niet zo lekker en moest ik deze tot 2 keer toe na opstarten van mijn telefoon opnieuw checken en kon ik ineens wel mijn eSim activeren op de iPhone (een waar raadsel)

Echter loop ik er nu tegenaan dat ik 2 Esims op mijn telefoon heb staan waarbij alleen bij de oude mijn telefoonnummer staat (telefoonnummer is gekoppeld aan KPN eSim) en ik deze niet kan uitschakelen (laat staan verwijderen) omdat ik dan ineens niet bereikbaar ben.

Wat mis ik hier nu?

Ik heb voorheen bij Vodafone een eSim gekocht en dat ging heel vlekkeloos :’) Dit is ineens een raadsel


Die e-sim wordt dan wel geïdentificeerd als een KPN Sim? Dus tweemaal KPN? Ik zou je dan toch even het advies willen geven om te bellen met 0800-0402. Dan kan er na verificatie gecontroleerd worden of het nummer goed in de KPN systemen staat geregistreerd.Â