Skip to main content

Sinds twee weken geleden heb ik KPN unlimited. Tot nu toe heb ik al 3 dagen geen extra GB’s kunnen aanvragen. Gisteren een hele dag niet en nu nog steeds niet. Van klantenservice wordt ik niet wijzer en zeggen ze allemaal verschillende dingen.

 

Via de app werkt het niet, ook niet via de browser en ook niet via 1266.

 

Ter compensatie 100GB gekregen, vervolgens werkt dit ook niet, geen hulp erbij gekregen, alleen antwoorden die ze zelf bedenken en anders volgens het boekje. Ik zou erg graag mijn abonnement willen gebruiken voor de specifieke reden waarom ik het heb aangeschaft.

Hi @Jpadgett,

Ik zie dat er vandaag 2 2Gb bundels toe zijn gevoegd, het lijkt nu dus goed te gaan. Is dat ook hoe jij het ervaart?


Momenteel werkt het weer nadat ik zelf met de oplossing ben gekomen. Hoop alleen dat er niet weer een aanvraag vast komt te zitten @Maja_ 


Wat was precies die oplossing @Jpadgett? Als jou zelf wel is gelukt wat onze klantenservice niet lukte, geef ik graag intern door hoe dit voortaan aangepakt kan worden!


@Maja_  De oplossing is gevonden op deze forum post door Thomas: https://forum.kpn.com/mobiel-15/klacht-over-extra-2gb-internet-aanvragen-bij-een-unlimited-internet-abonnement-557856?postid=1455185#post1455185

 

Het lijkt erop dat er afentoe wat vast komt te zitten in jullie systeem waardoor verdere aanvragen worden geblokkeerd tot die (handmatig) eruit wordt gehaald. 

 

Nu denk ik zelf dat er een hoogstwaarschijnlijk een buffer bestaat die vol komt en deze pas automatisch na 4 dagen automatisch gewiped wordt en anders dat dit telkens handmatig gedaan word.

 

Lijkt me handig dat het elke 24hr gebeurt ipv zolang zodat ik/anderen niet voor de 4de keer dagen lang geen unlimited heb. Het komt namelijk veel vaker voor als ik de forums zo eens bekijk.


Ah, het komt inderdaad wel eens voor dat er een bestelling ‘vastloopt’ en dit wordt doorgaans automatisch doorgezet naar een achterliggende afdeling die de bestellingen dan handmatig weer goed zet. Deze afdeling kan daar maximaal 5 werkdagen over doen. Dat betekent niet dat het ook zo lang gáát duren, maar het is wel mogelijk. 

Wat op het forum wel eens voorbij komt, is dat klanten in de nacht opwaarderen en dat het dan niet lukt. Dat komt dan door onderhoud aan onze systemen. Onze systemen hebben regelmatig onderhoud nodig en dit doen wij doorgaans op de momenten dat de minste klanten daar hinden van zullen ondervinden, in de nacht dus 🙂


Moet toegeven dat maximaal 5 dagen enorm langs is voor iets dat geautomatiseerd kan worden @Maja_ . Het is bij mij nu al 3-4x gebeurt en hopelijk zal het niet nog eens voorkomen. 

 

De dag bundel is enorm weinig voor "unlimited". Echter is mij verteld dat die niet verhoogd kan worden en ik afhankelijk ben van een aanvraag systeem.. hoop dat ik niet weer dagen lang zonder internet zal komen te zitten.


Ik hoop met je mee dat je niet vaker te maken gaat krijgen met zo'n vastzittende order!


Ik hoop met je mee dat je niet vaker te maken gaat krijgen met zo'n vastzittende order!

Ik hoop met je mee dat KPN er ooit voor kan zorgen dat meerdere ongerelateerde orders gewoon naast elkaar verwerkt kunnen worden. 🙄


Ik hoop dat ook, het is heel hinderlijk dat de ene order een andere order tegenhoudt 🙁