Skip to main content

We hebben 3 abb die eerst bij Telfort liepen. Nu hebben we intussen wel nieuwe simkaarten maar nog geen rechten om bv mb’s te delen. 
hoe hebben jullie ex Telfort klanten dit aangepakt?

Bij Telfort kon je vroeger ook geen mb's delen. Dus is het logisch dat het nu nog niet kan. KPN heeft Telfort wel ingelijfd, maar het contract wat u heeft is niet niet veranderd. Dus waarom zou u denken dat u nu opeens mb's zou kunnen delen? U kunt wel ongebruikte mb's meenemen naar volgende maand. Dat kunnen klanten met een Hussel abonnement dan weer niet.

Als u mb's wilt delen: gewoon verlengen naar Hussel dan. Maar dan kunt u geen ongebruikte mb's meer meenemen naar de volgende maand.


eerst had ik de vraag al gesteld aan de helpdesk. deze hadden vermeld dat het was omdat we nog een simkaart van telfort hadden.

nu we een sim van kpn hebben verwachte ik dat je dan ook geregistreerd staat als een soort kpn abb. maar welke? dat is dus niet het geval. er staat nog steeds tft op de rekening.

de vraag is dus ook of wqe dan de tft moeten stopzetten en een nieuw abb bij kpn moeten afsluiten.

ik ben niet de gene geweest die telfort heeft verkocht aan kpn, daarom denk ik dat kpn de klanten die ze overnemen van tft, wel een plakje kunnen geven in hum abb. reeks.
dit lijkt echter niet te kunnen en ben je naar mijn gevoel een beetje het kind van de rekening geworden. we voelen ons een beetje het zwarte schaap. 
niet boos bedoeld, maar wel een beetje gasvrijer verwacht.

ben dus benieuwd wat anderen hebben besloten ivm overstappen en welke keuze deze hebben gemaakt.


Hallo @Ex-telfortklant , bij TFT kon je overgebleven data maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand en bij KPN kun je data delen met huisgenoten en overgebleven data kun je niet meenemen.

Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Wil je data met huisgenoten kunnen delen, kun je overstappen naar een ‘echt’ KPN Hussel-abo.


Je kunt als klant met een Telfort abonnement gewoon verlengen:

https://www.kpn.com/shop/mobiel/verlengen/login


...daarom denk ik dat kpn de klanten die ze overnemen van tft, wel een plakje kunnen geven in hum abb. reeks.

Plakje? Wat bedoelt u daar mee? 


dank voor jullie reacties, ik ga er eens over nadenken wat voor ons de beste keuze is.

het PLEKJE die kpn ons geeft vind ik niet heel aantrekkelijk.

dus we gaan maar weer eens kijken in het bos met aanbieders.

tot ziens.


dank voor jullie reacties, ik ga er eens over nadenken wat voor ons de beste keuze is.

het PLEKJE die kpn ons geeft vind ik niet heel aantrekkelijk.

Dat is gewoon precies hetzelfde "plekje" als dat u voorheen bij Telfort had. Met dezelfde voorwaarden. Dat is een "plekje" waar u zelf voor gekozen hebt bij het aangaan van het abonnement bij Telfort. Wat is het probleem?

Als u een "plekje" wilt waarbij u wel mb's kunt delen, dan kunt u daar zelf voor kiezen door te verlengen. 


dank voor jullie reacties, ik ga er eens over nadenken wat voor ons de beste keuze is.

het PLEKJE die kpn ons geeft vind ik niet heel aantrekkelijk.

Dat is gewoon precies hetzelfde "plekje" als dat u voorheen bij Telfort had. Met dezelfde voorwaarden. Wat is het probleem?

Als u een "plekje" wilt waarbij u wel mb's kunt delen, dan kunt u daar zelf voor kiezen door te verlengen. 

Het zou dan wel beide kanten op moeten werken.

Als KPN ervoor kiest, ex Telfort klanten geen MB’s te kunnen laten delen, met als enige argument dat dat bij Telfort ook niet mogelijk was, dan moet KPN consequent zijn, en de ‘inflatiecorrectie’ bij ex Telfort klanten ook niet in rekening brengen. Het enige argument daarvoor is dan dat er in het contract geen bepalingen over een inflatiecorrectie zijn vermeld.


Ik lees her en der verspreid dat Telfort wel degelijk aan inflatiecorrectie deed. Bijvoorbeeld hier:

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/inflatiecorrectie-oud-telfort-abonnement-511587

Alleen op een ander moment in het jaar.


@Berteman , Als in jou Telfort contract niet de bepaling van de inflatie correctie staat mag KPN ook geen correctie toepassen, dus aan de bel trekken zou ik zeggen.

De inflatie correctie is er op een gegeven moment wel ingekomen, dus wel goed kijken of het er niet in staat.


Hoi en welkom op het forum @Ex-telfortklant! Zo te zien is er al een boel hulp toegesneld in je topic. Volgens mij vat dit antwoord de situatie het beste samen:

Hallo @Ex-telfortklant , bij TFT kon je overgebleven data maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand en bij KPN kun je data delen met huisgenoten en overgebleven data kun je niet meenemen.

Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Wil je data met huisgenoten kunnen delen, kun je overstappen naar een ‘echt’ KPN Hussel-abo.

Alle Telfort aansluitingen zijn overgezet naar KPN, met behoud van hetzelfde abonnement, dezelfde prijs en dezelfde voorwaarden. Als je op een gegeven moment graag over wilt naar een KPN abonnement met bijbehorende voorwaarden, dan kan dat. Zo gauw je jouw abonnement kan verlengen, kan je de ‘overstap’ maken naar een KPN abonnement.