Skip to main content

met mijn toestel Nokia 2720 flip kan ik wel berichten verzenden echter niet ontvangen van mijn contacten. Wel van organisaties en kpn. 

wilt u mij adviseren zodat ik alle berichten kan ontvangen?

een fijne dag gewenst en alvast hartelijk dank.

Hallo @jb-10, goed dat je een berichtje stuurt. Je kunt dus wel sms’jes verzenden, maar niet ontvangen. Tenminste, je kunt geen sms’jes ontvangen van contacten, maar wel van organisaties. We zullen eerst moeten onderzoeken waar dit door veroorzaakt wordt. Gebruik hiervoor onze probleemoplosser voor problemen met sms versturen of ontvangen.

Begin bij het controleren van de toestelinstellingen. Via onze Toestelhulp controleer je of je toestel met het juiste sms-berichtennummer is ingesteld. Staat dit goed ingesteld, dan kun je kijken naar overige oorzaken:

  • Er is per ongeluk gebruik gemaakt van de mogelijkheid om het bericht later te verzenden.
  • De ontvanger was niet bereikbaar of had het toestel niet aan staan.
  • De inbox van de ontvanger is vol.
  • De ontvanger accepteert geen sms-berichten. Gebruik de handleiding van jouw toestel om dit te controleren onder berichtinstellingen.
  • De verzender heeft mogelijk een verkeerd nummer ingevoerd.

Hopelijk kom je er zo uit.


Beste Denise, 

hartelijk dank voor de reactie. Deze acties heb ik reeds doorlopen en mijn indruk is dat ik iets in moet stellen volgens APN of iets dergelijks voor berichten. Voor internet staat dat goed ingesteld echter voor berichten wellicht niet. 


Ik weet niet of ik iets kan aanpassen, maar ik neem graag een kijkje achter de schermen. Daarvoor heb ik wel wat informatie van jou nodig.

Gaat het om prepaid? Dan wil ik je vragen jouw forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’.

Gaat het om een mobiel abonnement? Dan wil ik je vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’.

Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Beste Denise,

het profiel is ingevuld. De vraag kwam vandaag onder mijn aandacht waarvoor dank. 

Een fijne dag gewenst en mocht er nog iets nodig zijn dan hoor ik het graag.


Ik zie achter de schermen geen gekke dingen, alle instellingen staan zoals ze moeten staan. Voor de zekerheid heb ik je een vervangende simkaart gestuurd. Hopelijk verbetert de situatie hierdoor. Helpt dit niet, dan ligt het probleem in jouw toestel en raad ik je aan contact met Nokia op te nemen.