Skip to main content

Goedendag,

Gisteren ben ik met twee telefoonnummers geporteerd van een andere provider naar KPN. Vanaf dat moment kan ik geen SMS meer ontvangen. Dit geldt voor beide nummers. 

Het volgen van de instructies op -  https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!//topic/sms/handmatig-instellen/ - heeft helaas niet tot een oplossing geleid. Telefonisch kon de KPN medewerker dit ook niet oplossen. 

Ik loop nu tegen grote problemen aan omdat ik bij diverse logins niet meer kan inloggen omdat ik 2-factor-authenticatie via SMS gebruik.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Het komt dus voor op twee telefoontoestellen, met twee simkaarten, die beide gisteren zijn geporteerd van een andere provider naar KPN. 

Dat is lastig @Melanzane . Het gaat alleen fout bij het ontvangen van sms'jes ?
Lukt sms versturen wel net als bellen, gebeld worden en internet gebruiken?


Dat is lastig @Melanzane . Het gaat alleen fout bij het ontvangen van sms'jes ?
Lukt sms versturen wel net als bellen, gebeld worden en internet gebruiken?

Ja, het is alleen het ontvangen van sms’jes. Versturen lukt wel, dat is bevestigd door ontvangers. Bellen en gebeld worden werkt ook, en internet kan ik ook gebruiken. 


Ben je in de gelegenheid om een KPN winkel bij jou in de buurt te bezoeken?
Een medewerker daar ziet wellicht meer dan de medewerker via de telefoon.


Ben je in de gelegenheid om een KPN winkel bij jou in de buurt te bezoeken?
Een medewerker daar ziet wellicht meer dan de medewerker via de telefoon.

Helaas was dat niet mogelijk. Maar het goede nieuws is dat het probleem plotseling is opgelost. Erg raadselachtig dus, maar fijn dat het nu goed werkt.


Ok, dat is mooi. Kennelijk was op de achtergrond dan toch nog niet alles gereed.
Bedankt voor de terugkoppeling.


Hi @Melanzane, welkom hier. 

Ben je in de gelegenheid om een KPN winkel bij jou in de buurt te bezoeken?
Een medewerker daar ziet wellicht meer dan de medewerker via de telefoon.

Helaas was dat niet mogelijk. Maar het goede nieuws is dat het probleem plotseling is opgelost. Erg raadselachtig dus, maar fijn dat het nu goed werkt.

Een bijzonder probleem met een, gelukkig, goede oplossing. Ik gok dat wij ergens een vertraging hadden. 
Fijn om te lezen dat het nu goed werkt, je weet ons hier te vinden mocht het nodig zijn in de toekomst.