Skip to main content

Nu ik KPN veilig op mijn mobiel heb geinstalleerd lukt het niet meer om contact te maken met Android Auto. Verbinding gaat via USB. Verwijder ik KPN veilig dan werkt het weer gewoon. In KPN veilig zie ik geen mogelijkheid om connecties te ‘white listen’. Iemand een idee hoe ik KPN veilig op mijn mobiel kan laten werken samen met Android Auto?

Dat is een goeie gebruik het dagelijks in me eigen auto, Zal eens KPN veilig installeren op me telefoon om te kijken of dit hiermee dan nog werkt. 

Zodra ik het getest hebt hoor je het weer van me hier.


Hi @brandarius, Android Auto is ideaal om je telefoon in de auto mee te koppelen, ik ben er zelf ook groot fan van. Ik begrijp dat dat niet lukt wanneer je KPN Veilig op je telefoon hebt geïnstalleerd, dat is niet handig. Kan je iets specifieker beschrijven waar je tegen aan loopt? Krijg je ook een foutmelding van Android Auto? Daarnaast ben ik benieuwd naar welk merk en type telefoon je gebruikt en welke app versie van KPN Veilig je hebt?

@LaurensZalm Heb jij intussen de kans gezien om het te testen? Ik zal zelf ook even kijken of ik de kans zie om het te testen. Ik ben benieuwd of anderen hetzelfde ervaren of dat het een specifiek issue is.


Hi @brandarius, Android Auto is ideaal om je telefoon in de auto mee te koppelen, ik ben er zelf ook groot fan van. Ik begrijp dat dat niet lukt wanneer je KPN Veilig op je telefoon hebt geïnstalleerd, dat is niet handig. Kan je iets specifieker beschrijven waar je tegen aan loopt? Krijg je ook een foutmelding van Android Auto? Daarnaast ben ik benieuwd naar welk merk en type telefoon je gebruikt en welke app versie van KPN Veilig je hebt?

@LaurensZalm Heb jij intussen de kans gezien om het te testen? Ik zal zelf ook even kijken of ik de kans zie om het te testen. Ik ben benieuwd of anderen hetzelfde ervaren of dat het een specifiek issue is.

Nog niet ben hele dag op pad om KPN klanten te helpen, schijnt belangrijk te zijn, vanavond moet ik even met eigen auto weg en dan zal ik even kijken.. en dan rapporteer ik hier.


@brandarius & @Alexandra Typ dit bericht terwijl me auto nu netjes het google maps scherm geeft via android Auto, Terwijl KPN veilig lekker aan het scannen is naar virussen.

Dus het is niet per definitie dat KPN veilig Android auto tegenhoudt.

KPN veilig is nog wel even aan het scannen dus even kijken of hierna wat gebeurt ermee.

Gaat in mijn geval om S21, Meermaals ont- en herkoppeld wou alleen eerste keer ff niet ( Auto stond net aan ) alle daaropvolgende keren... geen problemen. 

 

 

EDIT;

Na scan voltooid is en alle beveiligingen actief staan... geen verderre problemen en werkt android auto volledig zoals het hoort.


Dank voor het testen. Ik heb een S20e. Waarschijnlijk dezelfde android als op de S21, dus dat zou het verschil niet moeten zijn. Wellicht aan de Android Auto, die van mij is uit 2017. Misschien zit daar het issue. Ik ga morgen eens proberen of er verschil is voor/na scan. 

Het probleem bij mij is dat als de S20e aangesloten wordt (via USB-C) op de auto (Seat Alhambra) dat er dan geen koppeling gemaakt wordt. Ook geef foutmelding. Ik kan Android Auto niet selecteren op het beeldscherm van de auto. Mobiel geeft ook geen foutmelding. Haal ik KPN veilig van de mobiel af, dan werkt het wel zoals het hoort. 


Dank voor het testen. Ik heb een S20e. Waarschijnlijk dezelfde android als op de S21, dus dat zou het verschil niet moeten zijn. Wellicht aan de Android Auto, die van mij is uit 2017. Misschien zit daar het issue. Ik ga morgen eens proberen of er verschil is voor/na scan. 

Het probleem bij mij is dat als de S20e aangesloten wordt (via USB-C) op de auto (Seat Alhambra) dat er dan geen koppeling gemaakt wordt. Ook geef foutmelding. Ik kan Android Auto niet selecteren op het beeldscherm van de auto. Mobiel geeft ook geen foutmelding. Haal ik KPN veilig van de mobiel af, dan werkt het wel zoals het hoort. 

Heel raar inderdaad, anders eens de app android auto van je telefoon halen en opnieuw installeren.

Koppel mijn telefoon ook gewoon met USB naar USB-C aan me 2021 Hyundai en er staat direct de optie Android auto op het scherm..


Thanks voor het testen @LaurensZalm

@brandarius Goed om te weten dat het bij Laurens wel goed is gegaan. Ik sluit me bij zijn idee aan, probeer eens om Android Auto opnieuw te installeren. En het kan soms ook geen kwaad om een andere USB-C kabel te testen (weet ik uit eigen ervaring :))


Hallo, hij doet het! Telefoon opnieuw opgestart en ander USB kabel. Bij het koppelen vraagt de telefoon om toestemming (zonder KPN veilig gebeurde dat niet), maar daarna zijn auto en telefoon via Android Auto weer verbonden. Dank voor alle tips!


Hallo, hij doet het! Telefoon opnieuw opgestart en ander USB kabel. Bij het koppelen vraagt de telefoon om toestemming (zonder KPN veilig gebeurde dat niet), maar daarna zijn auto en telefoon via Android Auto weer verbonden. Dank voor alle tips!

Wat goed, fijn om te horen! Bij mij vraagt mijn toestel altijd om de toestemming om te koppelen, overigens hoef ik daar nooit te bevestigen omdat de radio een paar tellen later gewoon koppelt. Vooral een andere USB kabel kan veel verschil maken, daar heb ik zelf ook mee te maken gehad inderdaad. Dank voor de terugkoppeling!