Skip to main content

Is de oorzaak van dit probleem gevonden? Wij hebben hetzelfde namelijk. Beide abo van kpn. Galaxy 10 en oppo reno4z. Ik kan iedereen bellen behalve mijn man, als hij opneemt dan verbreekt hij direct de verbinding en krijg ik zijn voicemail.  

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Kan het zijn dat je man jou nummer per ongeluk heeft geblokkeerd? Onder contacten zit op de meeste telefoons vaak een optie contact blokkeren. Als hij deze per ongeluk heeft aangeklikt dan kan jij hem niet meer bellen.


Hey @Marjon1987, welkom op het forum! :blush:

Lukt het inmiddels om jouw man telefonisch te bereiken? Heeft de tip van @jarkie wellicht geholpen?


Alles gecontroleerd, ge blokkades kunnen vinden. Hij kan mij wel bellen. Ik kan hem ook bellen via bijv. WhatsApp. 

Als ik gewoon bel, gaat hij ook gewoon over en wanneer hij opneemt verbreekt de verbinding direct. 


Dat is heel vreemd @Marjon1987! Gebeurt het alleen als jij hem belt of ook wanneer anderen hem bellen? Heeft jouw man een KPN abonnement of zit hij bij een andere provider? Hebben jullie beide jullie toestel al eens helemaal uit- en weer aangezet? Je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het netwerk wat ervoor kan zorgen dat dit soort ‘foutjes’ verholpen worden.

Voor sneller contact is het overigens handig om hier eens met ons over te bellen. Dat kan gratis via het nummer 0800 0402. 


Beide een abonnement bij kpn, alles al opnieuw opgestart. Gereset. Nummers verwijderd en opnieuw ingevoerd.


Heeft één van jullie toevallig een Oppo toestel?

Zou je jouw forumprofiel (privé) willen invullen met de volgende gegevens: postcode + huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder(s), de betreffende 06-nummers en de laatste 3 cijfers van het IBAN dat bij ons bekend is? Dan kan ik mee gaan kijken.

Geef je hier een seintje zodra je alles hebt ingevuld?


Heb het ingevuld. 


Dank voor het invullen van je gegevens, @Marjon1987. Kun je nog aangeven of één van jullie een Oppo telefoon heeft?


Ja klopt, mijn man heeft de Oppo reno4z (nummer eindigd op 714) 


We krijgen meer meldingen binnen van klanten met een Oppo telefoon die meteen op voicemail gaan zodra ze gebeld worden, @Marjon1987. We gaan het laten uitzoeken, daarom heb ik de volgende vragen:

  • Lukt het wel om jouw man te bellen wanneer je anoniem belt, of gaat dat ook niet?
  • Heb je de mogelijkheid om de simkaart (uit het Oppo toestel) in een andere telefoon te testen? Kun je hem dan wel bellen, of gaat hij ook direct naar voicemail?


Ik hoor het graag van je!


Goedemiddag, 

 

Ik heb hem anoniem gebeld en toen kon hij idd opnemen. Nu (Joost mag weten hoe) kan ik hem wel bellen, ook met nummer 🤷‍♀️


Wat fijn dat het weer werkt, @Marjon1987:blush:

Aangezien we meerdere meldingen krijgen van klanten dat ze direct voicemail krijgen als ze naar iemand bellen met een Oppo telefoon, hebben we intern navraag gedaan. Het is een bekend probleem en we hebben contact met Oppo om een oplossing te vinden. Het lijkt om problemen te gaan met VOLTE (bellen via 4G). Een workaround is daarom om (tijdelijk) VOLTE uit te schakelen in de instellingen van het Oppo toestel. Dan zou je geen problemen moeten hebben. Mocht je in de toekomst toch weer problemen ervaren, dan zou je dat dus eens kunnen proberen.


Oh oke, dank je wel. Ga ik dat proberen, want blijkbaar was hij gewoon eenmalig in de war. Is mij erna niet meer gelukt om mijn man te bellen! Ga het vanavond gelijk proberen. 


Ja hoor het is gelukt! Ik kan mij  man weer bellen! Ik ben blij, hij iets minder:sweat_smile:


Mooi dat het is gelukt! :blush:  Je man weet wat hem te doen staat als hij even niet door jou gebeld wil worden; VOLTE aanzetten! :joy:

Fijne avond gewenst!