Skip to main content

Hoi, vandaag wilde ik n nieuw toestel aanschaffen, dus n smartphone.

ik denk dit lukt wel effe bij n kpn winkel in de buurt.

ik koop n mob. en laat het effe overzetten.

helaas, dit zat niet in de service.

nu ben ik n leek, en heb niemand die dit voor mij kan doen.

dus nu heb ik n probleem!

Hallo @Hegoo als het goed is heb je een Google-account, die op je vorige telefoon steeds back-ups maakte, die back-up ku je nu weer terugzetten op je nieuwe telefoon. A;s het een Samsung is, heeft Samsung een soort Smart-app waarmee het ook wil, mits er eerder dus back-ups gemaakt zijn.

Geen back-ups gemaakt en nog wel je oude toestel in bezit, simkaart terugplaatsen, back-up maken, morgen weer terug zetten op je nieuwe toestel, ik noem morgen omdat systemen tijd nodig hebben om e.e.a. te verwerken.

 


Hallo @Hegoo, om je verder op gang te helpen zou ik graag willen weten wat jouw huidige toestel is en wat je voor nieuw toestel hebt aangekocht. Als je dat kunt aangeven, kan er even gekeken worden naar een snelle en relatief eenvoudige manier. Veel telefoons hebben namelijk een functie om data over te laten zetten. 


Hallo @Hegoo ,

Wat flauw dat die KPN-winkel jou daarmee niet wil helpen. Ze hadden het misschien te druk? Het kost namelijk best wel even wat tijd. Ik ga (bij aankoop van een nieuwe telefoon) altijd vroeg in de ochtend naar de Belsimpel-winkel. Want vroeg in de ochtend nemen ze daar dan wel de tijd voor. Natuurlijk kun je het overzetten ook zelf doen, maar dat kost je wel enige moeite.

Gelukkig heeft KPN daar een handige tool voor opgezet : 

https://www.kpn.com/service/mobiel/overstaphulp.htm?pagina=device/kpn/toestel-overstap-hulp/troubleshooter/device-switch/je-smartphones-voorbereiden