Skip to main content

Is het mogelijk om 0970 nummers te blokkeren?
Ik word dagelijks zeker 7 keer gebeld door een 0970 nummer (de laatste 4 cijfers veranderen continue), dus een blokkade via mijn eigen telefoon heeft geen zin.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

097 nummers kunnen alleen binnen het eigen netwerk (hier kpn dus) bellen a.h.g.i.

Maar het is data only. De gebruiker heeft géén belbundel en is dus 23 cent per minuut kwijt aan bellen.

Op je vaste telefoon kun je (gek genoeg alleen via de MijnKPN app op je mobiel) ook binnenkomende nummers blokkeren. Ook alleen op netnummer.

Aangezien ik niet helemaal weet of het '’netnummer'’ 097 danwel 0970 is zou ik die allebei blokkeren.


097 nummers kunnen alleen binnen het eigen netwerk (hier kpn dus) bellen a.h.g.i.

Maar het is data only. De gebruiker heeft géén belbundel en is dus 23 cent per minuut kwijt aan bellen.

Op je vaste telefoon kun je (gek genoeg alleen via de MijnKPN app op je mobiel) ook binnenkomende nummers blokkeren. Ook alleen op netnummer.

Aangezien ik niet helemaal weet of het '’netnummer'’ 097 danwel 0970 is zou ik die allebei blokkeren.

Niet geheel onbelangrijk 0970 is niet alleen van KPN.

Ik heb zelf een tablet van me werk met Tmobile (ook 0970) en kan gewoon bellen naar iedereen.

En het is wel vervelend inderdaad aan het worden dat je veel gestalked wordt door dit soort nummers


097 nummers kunnen alleen binnen het eigen netwerk (hier kpn dus) bellen a.h.g.i.

Maar het is data only. De gebruiker heeft géén belbundel en is dus 23 cent per minuut kwijt aan bellen.

Op je vaste telefoon kun je (gek genoeg alleen via de MijnKPN app op je mobiel) ook binnenkomende nummers blokkeren. Ook alleen op netnummer.

Aangezien ik niet helemaal weet of het '’netnummer'’ 097 danwel 0970 is zou ik die allebei blokkeren.

Niet geheel onbelangrijk 0970 is niet alleen van KPN.

Ik heb zelf een tablet van me werk met Tmobile (ook 0970) en kan gewoon bellen naar iedereen.

En het is wel vervelend inderdaad aan het worden dat je veel gestalked wordt door dit soort nummers

Maar als ik het goed begrijp is een blokkade dus niet mogelijk? Ik ben geen KPN klant, maar dit is het enige topic wat ik hierover kan vinden. Ik ben vast niet de enige die gestalkt wordt door 09701028…. nummers?


Het is wettelijk niet toegestaan voor providers om een algemene blokkade uit te voeren. Dus voor álle klanten tegelijk.

Individueel mag het wel. Daarom biedt kpn nu die mogelijkheid via de app. Voor je vaste nummer.

Een mobiele telefoon biedt dat via zijn eigen instellingen (in de bel app).


Het is wettelijk niet toegestaan voor providers om een algemene blokkade uit te voeren. Dus voor álle klanten tegelijk.

Individueel mag het wel. Daarom biedt kpn nu die mogelijkheid via de app. Voor je vaste nummer.

Een mobiele telefoon biedt dat via zijn eigen instellingen (in de bel app).

Dat zijn in het geval ik boven beschrijf 10.000 nummers. Ik heb wel iets beters te doen.


Het is wettelijk niet toegestaan voor providers om een algemene blokkade uit te voeren. Dus voor álle klanten tegelijk.

Individueel mag het wel. Daarom biedt kpn nu die mogelijkheid via de app. Voor je vaste nummer.

Een mobiele telefoon biedt dat via zijn eigen instellingen (in de bel app).

Dat zijn in het geval ik boven beschrijf 10.000 nummers. Ik heb wel iets beters te doen.

Al op netnummer geprobeerd? Dan heb je er maar eentje nodig.


Ik zou niet weten hoe ik op mijn iPhone op netnummer kan blokkeren

 


Daar is vast wel een 'blocking number' app voor.


Je kunt wel onbekende en anonieme nummers blokkeren @Harry Kerver 
Dat wil zeggen nummers die niet in je telefoonlijst staan.

Ga naar Instellingen - Telefoon
En naar Houd onbekende bellers stil.