Skip to main content

1, 2 en 3 April wil ik ergens in een gebied met stabiel 4G een livestream organiseren over Twitch ongeveer 10 uur per dag. Hiervoor heb ik Ondbeperkt onverstoord 4G nodig. Nu heb ik al een Unlimited abonnement, maar na 8GB moet ik per x aantal GB bijkopen/aanvragen. In het geval van een livestream gaat de stream dus down, of naar opvallend slechtere kwaliteit voor een tijdje. Ik zou comfortabel zitten met een GB of 25 per dag.

 

Is er een manier om tijdelijk voor 3 a 4 dagen het limiet naar echt unlimited te brengen, zonder hele tijd extra aanvragen van GB’s?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Echt unlimited bestaat niet, er is altijd wel ergens een grens, hard of FUP of conditie aanpassing (lagere snelheid). KPN biedt max 20GB bundels zo te zien. Misschien kun je MB’s delen naar een tweede niet-unlimited abo, maar ik denk dat daarop dan wel/ook unlimited dagbundels van toepassing zijn.

Als je niks extra’s wilt betalen, zal je de videostream moeten beperken tot 64 Gbit gedeeld door 36000 seconden wat dan 1,7Mbps is. Daarmee is wel bewegend beeld mee te krijgen als je maar je best doet kwa video encodering.

Anders bij een concurrent/reseller kijken, o.a. https://evenwifi.nl/tijdelijk-onbeperkt/ en zie uitklapper ‘Hoe onbeperkt is onbeperkt?’


Goedemiddag @Mathijs van Nieuwenhuijsen! Welkom en bedankt voor jouw vraag!
 

Is er een manier om tijdelijk voor 3 a 4 dagen het limiet naar echt unlimited te brengen, zonder hele tijd extra aanvragen van GB’s?


Nee, het is niet mogelijk om het daglimiet van 8GB uit te schakelen, te verhogen of helemaal geen limiet meer te hebben.

Gebruik je meer dan 8 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266. Het is ook mogelijk om deze extra bundel van te voren te bestellen, de bundels komen dan in een wachtrij te staan. Wellicht dat dit een oplossing voor je is? Tip is om het van te voren even uit te testen!

Succes met je livestream!Â