Skip to main content

Hallo ik krijg eerdaags een android navigatie in auto gebouwd. Nu is mijn vraag of dit kan met het systeem om hier een duo card in te plaatsen. En hoe het precies werkt.

Ik heb wel al gelezen dat je niet en je telefoon en het systeem tegelijk kan gebruiken. Maar stel je voor mijn partner heeft de auto mee.

Kan ik dan wel thuis gewoon gebruik maken van mijn telefoon.

Alvast bedankt

Ik heb wel al gelezen dat je niet en je telefoon en het systeem tegelijk kan gebruiken. Maar stel je voor mijn partner heeft de auto mee.

Kan ik dan wel thuis gewoon gebruik maken van mijn telefoon.

Het antwoord geeft u eigenlijk zelf al: nee.


@Habeau , Ik begrijp even 1 ding niet helemaal, welk android toestel word er ingebouwd en waarvoor is een sim kaart, enige wat ik kan bedenken is data voor het toestel zelf, de rest kan dan toch via bluetooth.

 


@Habeau, Ik begrijp even 1 ding niet helemaal, welk android toestel word er ingebouwd en waarvoor is een sim kaart, enige wat ik kan bedenken is data voor het toestel zelf, de rest kan dan toch via bluetooth.

Er word geen toestel ingebouwd. De simkaart moet gewoon in de auto zelf. Gewoon ... ergens in het dashboard... klepje open, simkaart erin, klepje dicht.


Jij kent hetgeen @Habeau heeft\krijgt @Nick83

Leg het dan even aan mij en anderen die het niet kennen uit en het liefst een link of foto van wat er bedoeld word, ben nogal visueel ingesteld.

 


Jij kent hetgeen @Habeau heeft\krijgt @Nick83

Leg het dan even aan mij en anderen die het niet kennen uit en het liefst een link of foto van wat er bedoeld word, ben nogal visueel ingesteld.

Bijvoorbeeld Volvo:

https://www.volvocars.com/nl/support/manuals/v60-cross-country/2017w17/audiosysteem-en-media/auto-met-internetaansluiting/automodem


Het systeem in je auto is niet bedoeld voor bellen toch? 

Dat heeft toch alleen data nodig. Daar hoort dan een DATA ONLY abonnement in. Ofwel mobiel internet sim (abo'tje).

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/

Dat is een 097 nummer welke alleen data ondersteunt.

Duo sim is niet geschikt i.i.g. 


Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Het gaat dus om een android media audio systeem met navigatie voor inbouw in de auto. Met dit systeem kan je ook bellen namelijk. Dus dat is wat ik bedoel. Kan ook alleen een data only in. Maar mijn nummer ondersteunt ook duo. Dus dat. En zou ook inderdaad mijn telefoon als hotspot kunnen gebruiken maar trekt je batterij van je telefoon blijkbaar snel leeg.


Weet dat er tegelijkertijd maar één apparaat actief kan zijn bij een duo-sim.

Als de sim-kaart in de auto actief is dan zal de telefoon zelf dus uit gezet moeten worden.


Veel handiger.

Je autosysteem van een data only abonnementje voorzien.

En in de auto je telefoon (of als je vrouw ermee weg is haar telefoon) via BT verbinden om  er via het autosysteem mee te bellen.

Ik neem aan dat het systeem in een moderne auto BT ondersteunt met de handset.


Je autosysteem van een data only abonnementje voorzien.

Dat zou ik nu nooit doen, dat is veel te duur.

Gewoon het abonnement van de telefoon gebruiken.


Je autosysteem van een data only abonnementje voorzien.

Dat zou ik nu nooit doen, dat is veel te duur.

Gewoon het abonnement van de telefoon gebruiken.

Met duo sim dus? 

Data only kost 60 euro per jaar. Lijkt me dat da nog wel meevalt. Dan kan je er niet mee bellen. Maar dat doe je dan maar gewoon via bluetooth met de mobiel. 


Data only kost 60 euro per jaar. Lijkt me dat da nog wel meevalt. Dan kan je er niet mee bellen. Maar dat doe je dan maar gewoon via bluetooth met de mobiel. 

En dan heb je 1GB per maand.

Daarentegen kan je wel MB's delen met dat data only abonnement en dan zit je wellicht goed.