Skip to main content

Hallo,

Ik overweeg om Mobiel Sim Only pakket van KPN aan te schaffen met 5G internet en unlimeted data.
Deze wil ik in huis en in mijn mobiel gebruiken voor onbeperkt internet. Voor in huis wil ik dan een TCL Linkhub 5G router aanschaffen en 2 SIM-kaarten. Ik wil dan bijvoorbeeld mijn thermostaat, Hue-lampen, wasmachine hierop kunnen aansluiten. Daarnaast kijk ik veel Youtube en Netflix.

Ik heb daarover de volgende vragen:

  1. Kan ik 2 SIM-kaarten krijgen op 1 mobielabbonenmt?
  2. Werkt zo'n SIM-kaart in de genoemde router of is er een andere router die aanbevolen wordt?
  3. Ik lees op het internet dat een unlimeted aboonement gaat tot een gebruik van 50 GB in Nederland. Is dit waar of gaat dit over maximaal 50 GB in de EU en kan ik in Nederland onbeperkt GB gebruiken. 

Hallo @Ronald Prins , voor dat soort toepassingen heb je een speciale datasimkaart met 0970 nummer nodig. Daar mag je geen 06 nummer voor gebruiken, is wettelijk zo vastgelegd

Daar bestaat niet een duosimkaart voor, is ook niet nodig, want je hebt al een bellen abo en alleen nog een data abo nodig.

Het bellen abo kun je wel unlimited maken en dan data delen met de datasimkaart. Een datasimkaart kost 5 euro per maand met standaard 1gb data,

 


Bij een Unlimited abonnement kunt u 8 GB data per dag gebruiken. Daarboven moet u doormiddel van smsjes steeds 2 GB extra aanvragen. Als u veel Youtube en Netflix gebruik is die 8 GB zo weg. En vervolgens bent u steeds bezig met smsjes te versturen. Het systeem werkt niet altijd vlekkeloos. Soms lukt het niet om 2 GB extra te krijgen. Dan heeft u dus even geen internet. Of ... althans heel heel heel traag internet. 

Dit weet u?


Welkom op het forum @Ronald Prins! Ik heb weinig toe te voegen aan wat Jan en Nick al aangeven.

Bij een Unlimited abonnement kunt u 8 GB data per dag gebruiken. Daarboven moet u doormiddel van smsjes steeds 2 GB extra aanvragen. Als u veel Youtube en Netflix gebruik is die 8 GB zo weg. En vervolgens bent u steeds bezig met smsjes te versturen. Het systeem werkt niet altijd vlekkeloos. Soms lukt het niet om 2 GB extra te krijgen. Dan heeft u dus even geen internet. Of ... althans heel heel heel traag internet. 

Je kunt dit doen met een Unlimited mobiel abonnement. Maar dan ga je al gauw tegen die daglimiet aanlopen. Plus kun je met een duosim niet tegelijkertijd gebruik maken van de simkaarten. Dus kun je dan alleen of op de telefoon iets doen, of via de router.

 

Hallo @Ronald Prins , voor dat soort toepassingen heb je een speciale datasimkaart met 0970 nummer nodig. Daar mag je geen 06 nummer voor gebruiken, is wettelijk zo vastgelegd

Daar bestaat niet een duosimkaart voor, is ook niet nodig, want je hebt al een bellen abo en alleen nog een data abo nodig.

Het bellen abo kun je wel unlimited maken en dan data delen met de datasimkaart. Een datasimkaart kost 5 euro per maand met standaard 1gb data,

Verder is het inderdaad officieel zo dat je voor data only een 097-nummer hoort te gebruiken. Dan kom je uit bij een van deze abonnementen. Die kun je zonder problemen in een mobiele router steken. Maar dit is inderdaad niet met duosim verkrijgbaar. Wel is MB's delen vanaf een regulier mobiel abonnement mogelijk. Met het unlimited abonnement kun je maximaal 50 GB per maand delen.