Skip to main content

Beste mensen,

Ik wil een nieuw abonoment nemen bij kpn en me nummerbehouden. Echter is het abonoment dat ik nu gebruik tot october geldig. De aanbieding van kpn die ik wil nemen gaat als ik het nu bestel in augustus van start (4 maanden later). Is het mogelijk om mijn nummer te behouden bij kpn en tegelijker tijd nog 2 maanden bij mijn huidige provider? Of moet ik eerst een nieuw nummer nemen en daarna wijzigen als mijn huidge verlopen is?

Mvg Freddy Shams,

Hallo @Freddy Shams ,

Jouw oude provider zal het oude nummer pas willen vrijgeven na afloop van het abonnement. (Eigenlijk moet je die vraag niet hier stellen, maar bij je eigen provider.)
 

Dus als je persé nu al één abonnement bij KPN wil, dan zul je (tijdelijk) een ander nummer krijgen. Ik zou zelf die paar maanden wachten. Over vier maanden zijn er vast weer andere leuke aanbiedingen. 


4 maanden voor einde contract kan je pas je nummer mee nemen.

Nu ben je dus te vroeg en zal je niet je nummer mee kunnen en zit je de komende maanden met dubbele maand lasten.


Zolang je nog vast zit aan een abonnement en nog niet kunt verlengen kun je beter gewoon niet naar nieuwe toestellen / aanbiedingen kijken. Want dat is zinloos.


Hoi @Freddy Shams 

Als je een abonnement bij een andere provider hebt en met nummerbehoud naar KPN wil overstappen, dan kan je dat pas vanaf 120 dagen (ong. 4 maanden) voor de einddatum van het lopende abonnement aanvragen. Anders zal de latende provider het nummerbehoud niet goedkeuren.

Je zal dus moeten wachten tot ergens in juni voordat je hier mee kan beginnen. Je abonnement bij de oude provider zal doorlopen tot de einddatum in oktober waarna KPN het nummer pas overneemt. Op de overnamedatum wacht je tot de oude simkaart stopt ("geen netwerk") en dan plaats je de KPN sim in de telefoon waarna het nieuwe abonnement bij KPN begint.

Om je tijdig te herinneren is er de Overstapwekker: voor mobiel en thuis | KPN


Je kunt van af 120 dagen voor het contracteinde bij je huidige provider een nieuw contract met nummerbehoud regelen bij een nieuwe provider. Maar… in verband met nummerbehoud gaat dat nieuwe contract pas in als het oude bij je vorige providers is afgelopen. Pas dan kan en zal deze het nummer vrijgeven.

Pas per einddatum oude contract oude provider zal dan ook het nieuwe contract, wat je dan dus al maanden eerder hebt afgesloten, gaan lopen bij de nieuwe provider!

Zinloos om het nu al te regelen. Gewoon nog even paar maanden door met je huidige provider.

Contracten eindigen niet vanzelf na de contractperiode, maar worden maandelijks opzegbaar (dat is ook wat gebeurt bij overstappen met nummerbehoud).

Tegen contracteinde is dus een beter moment. Anders mis je mogelijk weer aanbiedingen tegen die tijd bij kpn! 😁.

@Roos79 , je kan dus niet je nummer al van af 4 maanden tevoren meenemen.


Iedereen heel erg bedankt voor de info. 


@PeterG Ik bedoel ook dat je 4 maanden van te voren pas nummerbehoud kan aanvragen 

misschien niet duidelijk gezegd