Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een oud 06-nummer opnieuw kopen en activeren?

• July 12, 2025
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

SEXAGESIMA
Topper
Forum|alt.badge.img

Hello hello KPN-commune, (i h b KPN klantenservice)

It's me again, would you get him on the line for me…? (Bette Midler - mr Rockefeller) 

Maar concreet is mijn vraag en een beetje genant is het volgende:

Mijn dochter had 2 06 nrs, een voor mij en een voor mij ex (scheidingsverhaal) maar nu is een v d 06 nrs niet meer in gebruik, want mijn ex heeft dat abonnement….zou ik toch dat 06-nr kunnen kopen of kunnen gebruiken?

Met groet,

S.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@SEXAGESIMA, zoals enkele community leden al aangeven is het niet mogelijk om een 06-nummer te kopen en op die manier het gebruik daarvan over te nemen. Na ophef van een abonnement verdwijnt het mobiele nummer weer in de grote bak en wordt willekeurig uitgegeven aan een klant die een nieuw abonnement afsluit. 

4 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • July 12, 2025

Nummers kun je niet kiezen, bij het afsluiten krijg je automatisch een nummer toegewezen. Opzeggen betekent dat je nummer verdwijnt, en weg is helaas echt weg.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Alleen bij contract overnamen kan je dat nummer behouden

SEXAGESIMA
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • July 12, 2025

MMmmmhh hè wat jammer nou...i i g heren v d commune tx en een fijn weekend...🙂

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 15, 2025

Hallo ​@SEXAGESIMA, zoals enkele community leden al aangeven is het niet mogelijk om een 06-nummer te kopen en op die manier het gebruik daarvan over te nemen. Na ophef van een abonnement verdwijnt het mobiele nummer weer in de grote bak en wordt willekeurig uitgegeven aan een klant die een nieuw abonnement afsluit.