Skip to main content

Ik wil graag weten of ik een TWEEDE  c.q. reserve SIM kaart kan krijgen die ik pas ga gebruiken op het moment dat de huidige SIM kaart in mijn telefoon voor mij niet meer toegankelijk is ( omdat mijn telefoon is gestolen of verloren). De achtergrond: ik ga in de EU met de fiets  reizen, ben zeer afhankelijk van een werkende telefoon ook i.v.m. navigatie, maar verkeer in een kwetsbare omgeving waar diefstal of verlies van mijn telefoon niet onmogelijk lijkt.  Wat ik nu weet is:

Een tweede KPN SIM kaart moet geactiveerd worden binnen 30 dagen en stelt de eerste buiten gebruik. De KPN Klein Zakelijk medewerkster adviseerde mij nadrukkelijk NIET te activeren…..maar dat gaat dus niet!

Bij een DUO kaart…..moet het toestel met daarin  de eerste SIM uitgeschakeld zijn. Bij verlies of diefstal van mijn toestel met de originele en eerste  SIM  ….kan ik daar uiteraard niet zeker zijn zijn.

 

Is er een echte oplossing, zonder een tweede abonnement met nieuw nummer te moeten nemen? WIE HELPT??

Hallo @Wilgen ,

Je zou een tweede telefoon kunnen meenemen met daarin een prepaidkaartje. Stel dat je die telefoon dan onverhoopt nodig hebt, dan kun je via de website van KPN een bundel bestellen voor bv het gebruik van internet.

Om een idee te krijgen. Hier zie je de bundels die je via internet kunt aanschaffen: 

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm