Skip to main content

Wij gaan binnenkort naar Marokko en willen daar een simkaart kopen met data en beltegoed.

mijn vraag is kan deze gebruikt worden in mijn iPhone, ik heb een Apple iPhone met een KPN abonnement.

 

Als dit mogelijk is kan ik dan ook mijn Nederlandse apps gebruiken?

Hallo @Mont Roig ,

Ja, dat is mogelijk. Je moet dan uiteraard wel tijdelijk jouw KPN-kaartje uit jouw telefoon halen. 

En ja, je kunt Nederlandse apps gebruiken, maar let op: Bijvoorbeeld voor WhatsApp heb je het Nederlandse simkaartje nodig. 

Dus dat Marokkaanse kaartje is niet altijd handig. KPN heeft ook bundels, als je hier Marokko invult (even naar beneden scrollen) kun je de bundels zien die ze aanbieden. Ik raad je in ieder geval wel aan om zoveel mogelijk via WiFi te werken daar waar mogelijk.   


Bedankt voor het antwoord.

In Marokko koop je een Sim kaart met data en beltegoed voor een paar euro. 

Bij Kpn is een bundel met 25 MB voor bijna 15.00 euro vandaar.

ik las nog op het internet een instelling voor WhatsApp n.l.

Wanneer je WhatsApp opstart in je iPhone met daarin een nieuwe simkaart en dus een nieuw nummer, dan zal WhatsApp je vragen of je het nieuwe nummer wilt registreren of niet. Kies je voor nee, dan verandert er niets en blijf je bereikbaar voor jouw WhatsApp contacten op je Nederlandse 06 nummer. Dan hoeven ze jouw HK nummer helemaal niet te weten om je toch via WhatsApp te kunnen bereiken.