Skip to main content

Beste,

 

ik wil graag een mijn abonnement verlengen voor een abonnement met toestel.

verlengen kan pas officieel vanaf 11 november staat er. Ik heb op dit moment een Sim-only abonnement. Is het mogelijk om deze al te verlengen naar een abonnement met toestel voor de officiële verlengdatum? 
 

hoor het graag 

Hallo @Wout1977 

Een sim only abonnement kan opengebroken worden en omgezet worden naar een abonnement met toestel.

Het sim only abonnement moet minimaal 3 maanden actief zijn. Het moet wel een ‘echt’ sim only zijn, dus vanaf het begin van het abonnement. Vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind van het contract kan het niet meer, want dan kan je al ‘gewoon’ verlengen.

Het is mogelijk om dit met de KPN klantenservice te regelen. Je kunt hen telefonisch bereiken via 0800-0402 (gratis). Ook kan je hiervoor naar een KPN winkel gaan. 

bron: sim only naar abo met toestel


Hallo @Wout1977,

Als je nu vanaf de start een sim only hebt kan je dit regelen via de klantenservice of een winkel in de buurt. Die kan je abonnement dan omzetten naar een abonnement met toestel. 


Hallo @Wout1977 , dat kan door even te bellen met 0800 0402, het nieuwe abonnement gaat dan op 11-11-2022 in maar je nieuwe toestel ontvang je al eerder.

Regel je het in de KPN-winkel, dan ga je bellend de winkel uit, mits je een niet te duur toestel kiest dat de winkel op voorraad houden.

 


Hallo @Wout1977,

Als je nu vanaf de start een sim only hebt kan je dit regelen via de klantenservice of een winkel in de buurt. Die kan je abonnement dan omzetten naar een abonnement met toestel. 

Het is een abonnement wat voorheen al een abonnement met toestel was. Maar ivm hypotheek heb ik het toestel krediet eerder afgelost (vorig jaar) 

Maakt dat nog iets uit? 


Het is een abonnement wat voorheen al een abonnement met toestel was. Maar ivm hypotheek heb ik het toestel krediet eerder afgelost (vorig jaar) 

Maakt dat nog iets uit? 

Ja, alleen een ‘echt’ (vanaf het begin) sim-only kan na 3 maanden looptijd opengebroken worden, maar met een ‘gecreëerd’ sim-only (door afkopen toestellening) gaat dat niet meer. Sinds 12 mei 2021 is dat niet meer mogelijk.

Kan niet verlengen na afbetalen toestel | KPN Community


Het is een abonnement wat voorheen al een abonnement met toestel was. Maar ivm hypotheek heb ik het toestel krediet eerder afgelost (vorig jaar) 

Maakt dat nog iets uit? 

Ja, alleen een ‘echt’ (vanaf het begin) sim-only kan na 3 maanden looptijd opengebroken worden, maar met een ‘gecreëerd’ sim-only (door afkopen toestellening) gaat dat niet meer. Sinds 12 mei 2021 is dat niet meer mogelijk.

Kan niet verlengen na afbetalen toestel | KPN Community

Andere vraag, als ik nu zeg dat ik

mijn abonnement per 11-1-2023 wil beëindigen, (abonnement loopt tot 11-3-2023) dan moet die de resterende 2 maanden afkopen. (Wat niet zo’n probleem is aangezien het maandbedrag niet hoog is). Kan ik dan nadat dit is verwerkt en de einddatum dus 1-1-2023 is, wel al verlengen met behoud telefoonnummer? 
 


@Wout1977 
Daar durf ik geen antwoord op te geven. Ik heb eerder een opmerking van een KPN moderator gelezen, dat voortijdig afkopen van een abonnement nummerbehoud in de weg staat.

Wacht voor een antwoord op een reactie van een moderator (duurt door drukte een aantal dagen) of bel met klantenservice op 0800-0402. De afd. opzeggingen moet het antwoord weten.


mijn abonnement per 11-1-2023 wil beëindigen, (abonnement loopt tot 11-3-2023) dan moet die de resterende 2 maanden afkopen. (Wat niet zo’n probleem is aangezien het maandbedrag niet hoog is). Kan ik dan nadat dit is verwerkt en de einddatum dus 1-1-2023 is, wel al verlengen met behoud telefoonnummer? 

Nee dat kan niet. Het nummer gaat dan verloren. Maar wat is hier dan ook het nut van? U kunt toch 11 november verlengen?