Skip to main content

Dag,

Heb een onbeperkt mobiel abonnement voor bellen en voor data; werkt perfect.

Nu wil ik Samsung tablet aanschaffen met 5g, en vraag me af of ik een datakaartje extra op mijn abonnement kan krijgen voor internet (dan hoef ik niet steeds met mijn hotspot op mijn telefoon te verbinden). 

Voor mijn dataverbruik maakt het niet uit of ik de data dan verbruik via mijn tablet of via mijn telefoon/hotspot.

Vraag: is dit mogelijk en hoe vraag ik dit aan? 

Of is dit hetzelfde als een duo simkaart? Als dat zo is, ben ik dan nog wel bereikbaar op mijn telefoon?

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Met vriendelijke groet, 

Bart

Hallo @abcbouma voor een tablet mag je alleen een data-simkaart gebruiken met een 0970-nummer.

Je kunt daarvoor een abo nemen voor €5 per maand inclusief 1GB. Via data delen kun je data van je telefoon overhevelen naar de data-sim.

In de lokale KPN-winkel kun je het abo afsluiten en de sim meenemen.Een duo-sim kan theoretisch wel, maar mag officieel niet in een tablet en het nadeel is bij een duo-sim dat als het ene apparaat aan staat het andere apparaat uit moet staan.

Hulp nodig? Bel KPN:

088-7650017 (ma - zo 08:00 - 20:00u)

Succes

 


Hoi JanD,

 

Thanks voor je snelle antwoord.

Duidelijk uitgelegd. Geen duo, maar extra sim dus.

Bedankt voor de uitleg!

Met groet,

Bart


Linkje erbij:

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/


Hoi Nick83,

Bedankt voor je antwoord en link. Heb echter al kpn abo onbeperkt data en bellen. Gaat mij om data op tablet via mijn huidige abonnement.

Keuze is dus tablet via hotspot van mijn telefoon óf via extra abo van € 5 met 1gb en data delen van mijn telefoon.

Met vriendelijke groet

Bart

 


Multi-sim zou in uw situatie misschien heel leuk passen. 

https://forum.kpn.com/mobiel-15/wanneer-komt-multi-sim-572689

Maar KPN levert dan (nog) niet.


Hoihoi,

Multisim is idd nog niet bij kpn. Bij t-mobile wel, maar alleen voor smartwatch en die zal minder data verbruiken dan mijn tablet…….

Wel gek dat je al een abo hebt voor bijna 40 euro in de maand (incl die van mijn eega), thuis internet van kon voor ook bijna 40 euri, maar dat je voor je tablet dan apart 5 euro bij moet gasn betalen.

Het zou kpn sieren om dan een extra 0970-nummer te verstrekken voor je tablet, voor 0 euro, zonder data (die deel ik dán via wel mijn telefoon abonnement); nu moet ik dit oplossen als hotspot. Werkt ook, maar zou ik liever via een 0970 nummer doen.

Wie weet leest KPN mee en kunnen ze er wat mee.

Met vriendelijke groet,

Bart


KPN is een commercieel bedrijf hé? ... En die 40 euro is vast niet alleen voor het abonnement. Daar zitten wellicht ook toestel kosten bij.


Dag Nick,

Nee, die €40 is onbeperkt bellen en internet voor mij en bellen voor mijn eega (ik deel dan weer mb’s met haar); zit géén toestelkosten bij in, koop toestel altijd los (ook bij kpn overigens).

Edoch, het extra kaartje 0970 zou kpn niets extra’s kosten, anders dan de aanschafprijs van het kaartje en het lijkt me dat de kosten niet zijn; ik deel mijn data van mijn telefoon dan met mijn tablet.
Dat doe ik nú ook, alleen via de hotspot op mijn telefoon.
Ik zou het handiger vinden als er een los kaartje in zou zitten en de kpn kost het nauwelijks iets extra’s (zoals ik al schreef, de maak-kosten van het kaartje van i bij 1 cm).

Richting de klant (ik ben al heel wat jaren kpn-klant, zowel mobiel (2 abo’s) en thuis-internet, zou dat netjes zijn.

Maar goed, het is blijkbaar niet anders en voorlopig blijf ik dan mijn hotspot wel gebruiken.

Als er verandering hierin optreedt, hoor ik het graag; bij kpn of anders bij een andere provider, mij dan om het even……

Met vriendelijke groet,

Bart